Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL704 | TÜRK KÜLTÜRÜNDE AİLE VE ÇOCUK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasimleri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Öğrenciler Türk aile yapısının önemini bilir. |
2 | Öğrenciler farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri konularını bilir ve açıklar. |
3 | Öğrenciler Anadolu'da aile kültürünü, gelenek ve göreneklerini bilir ve açıklar. |
4 | Öğrenciler geniş aile ile çekirdek aile etkileşiminin önemini bilir, sahip olur. |
5 | Öğrenciler toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevlerini bilir, açıklar. |
Birinci Öğretim
-
[Yok]
Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasimleri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Türk aile yapısı | ||
2 | Türk aile yapısı | ||
3 | Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri | ||
4 | Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri | ||
5 | Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler | ||
6 | Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler | ||
7 | Evlilik törenleri | ||
8 | Cenaze merasimleri | ||
9 | Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri | ||
10 | Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri | ||
11 | Tartışma, Araştırma ve Sunum (Türk mitolojisinde aile ve çocuk) | ||
12 | Tartışma, Araştırma ve Sunum (Dede Korkut Kitabı’nda aile ve çocuk) | ||
13 | Tartışma, Araştırma ve Sunum (Ahilik Teşkilatı ve Bacıyan-ı Rum) | ||
14 | Tartışma, Araştırma ve Sunum (23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı) |
Adak, N. (Ed.). (2012). Değişen toplumda değişen aile. Ankara: Siyasal Kitabevi. Akgün, E. (Ed.). (2020). Türk kültüründe aile ve çocuk. Ankara: Pegem Akademi. Aksoy, İ. (2011). Türklerde aile ve çocuk eğitimi. Journal of International Social Research, 4 (16).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Quiz | 2 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 61 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |