GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL703 KURUM YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders kapsamında yönetim ile ilişkili kavramlar, yönetim kuramları ve süreçleri, çocuk gelişimi ile ilgili farklı kurumların yönetmelikleri, kurumda çalışan personelde bulunması gereken özellikler ve sorumlulukları kurum içerisinde iletişim ve iletişimi olumlu yönde destekleyecek etkinlikler, yönetim ile ilgili ortaya çıkan sorunlar ve çözüm önerileri, kurumlarda bütçe kullanımı ve teknoloji vb. yeniliklerin takip edilmesi konularına yer verilmiştir.


Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları


1 Yönetim ile ilgili kavramları ve yönetim süreçlerini bilir.
2 Çocuk gelişimi ile ilgili kurumların yönetmeliklerinin içeriklerini bilir.
3 Yönetim ile ilgili sorunların ve çözüm önerilerinin farkında olur.
4 Kurumlarda kaynak ve bütçe yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
5 Kurum kültürünü tanır.

Birinci Öğretim


-


-


Yönetim ilke ve kuramları, kurumlarla ilgili yönetmelikler, kurumlarda bulunan personelin özellikleri ve sorumlulukları, kurumlarda bütçe ve kaynak kullanımı ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yönetim ile ilişkili kavramlar
2 Eğitim ve okul yönetiminin alanı
3 Yönetim kuramlarının eğitim ve okul sistemi açısından incelenmesi
4 Yönetim süreçleri
5 Okul yöneticilerinin rolleri ve rol beklentileri
6 Yönetimde amaç, yapı, süreç ve iklim boyutları
7 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı kurumların yönetmelikleri
8 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı kurumların yönetmelikleri
9 Kurum içi iletişim ve iletişimi olumlu yönde destekleyecek etkinlikler
10 Kurum içi iletişim ve iletişimi olumlu yönde destekleyecek etkinlikler
11 Yönetim ile ilgili ortaya çıkan sorunlar ve çözüm önerileri
12 Yönetim ile ilgili ortaya çıkan sorunlar ve çözüm önerileri
13 Kurumlarda kaynak yönetimi
14 Kurumlarda bütçe yönetimi

1. Başaran, E. İ. (2000). Eğitim yönetimi: nitelikli okul. (4. Baskı). Ankara: Feryal Matbaası. 2. Çelik, V. (2002). Okul kültürü ve yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 3. Oktay, A. (Ed.). (2009). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. İstanbul: Kriter Yayınları. 4. Sarpkaya, R. (Ed.). (2021). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. (Gözden Geçirilmiş 6. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Tartışma 1 15
Ev Ödevi 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 5 1 5
Quiz için Bireysel Çalışma 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 61

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek