Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL701 | ÇOCUK SOSYOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders kapsamında geleneksel ve modern toplumlardaki çocukların sosyalizasyon süreçleri interdisipliner bir şekilde ele alınarak, bu yapılar arasındaki benzerlik ve farklılıklar üzerinde durulacaktır. Ayrıca çocukların kültürel süreç ve yapılarla olan etkileşimleri tartışılacak ve anlaşılmaya çalışılacaktır.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Bebeklikten ergenliğe kadar çocukluğu, çocukların gelişiminin ve sosyalleşmesinin doğası hakkında bilgi kazanır. |
2 | Çocukları pasif katılımcılar olarak varsaymak yerine onları sosyal dünya tarafından hem şekillendirilen hem de sosyal dünyayı şekillendiren aktif katılımcılar olarak varsayan yeni Çocukluk Sosyolojisi perspektifini benimseyen bir bakış açısı kazanır. |
3 | Klasik ve modern kuramlar çerçevesinde çocukluk olgusunu analiz edebilir. |
4 | Çocukluğu yaş, cinsiyet, ırk / etnik köken, sınıf, milliyet boyutları ile değerlendirebilir. |
5 | Türkiye’de çocukluğun gelişimini güncel durumunu çözümleyebilir. |
6 | Çocuk hakları bağlamında çocukların yaşamakta olduğu sorunların çözümüne yönelik olarak öneriler geliştirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocukluğun ne olduğu, yapısı, çocukluk konusunda sosyal teoriler, çocukluk tarihi, sosyal değişme ve çocuk kültürü, çocuklarla ilgili sosyal problemler, sosyal politikalar, yoksulluk, eşitsizlik ve risk altındaki çocuklar ve Türkiye’de çocukların durumu ve geleceği bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çocukluk nedir? | ||
2 | Çocukluğun yapısı | ||
3 | Sosyal teoriler ve çocukluk | ||
4 | Çocukluk sosyolojisinde araştırma yöntemleri ve etik | ||
5 | Çocukluk tarihi | ||
6 | Sosyal değişme, aile ve çocuklar | ||
7 | Çocuk kültürü | ||
8 | Çocuk kültürü | ||
9 | Sosyal problemler ve sosyal politika | ||
10 | Çocuk hakları ve toplumsal yansıması | ||
11 | Yoksulluk, eşitsizlik ve risk altındaki çocuklar | ||
12 | Türkiye’de çocukların durumu | ||
13 | Türkiye’de çocukluk sosyolojisi çalışmaları | ||
14 | Çocukluğun geleceği |
1. Onur, B. (2007) Çocuk, tarih ve toplum. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. 2. Onur, B. (2009) Türk Modernleşmesinde Çocuk. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. 3. Postman, N. (1995). Çocukluğun yok oluşu. Kemal İnal (Çev.), Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. 4. Tezcan, M. (2000) Çocuk Sosyolojisi, Ankara: Anı Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 70 |
Tartışma | 1 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 57 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |