GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL701 ÇOCUK SOSYOLOJİSİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders kapsamında geleneksel ve modern toplumlardaki çocukların sosyalizasyon süreçleri interdisipliner bir şekilde ele alınarak, bu yapılar arasındaki benzerlik ve farklılıklar üzerinde durulacaktır. Ayrıca çocukların kültürel süreç ve yapılarla olan etkileşimleri tartışılacak ve anlaşılmaya çalışılacaktır.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları


1 Bebeklikten ergenliğe kadar çocukluğu, çocukların gelişiminin ve sosyalleşmesinin doğası hakkında bilgi kazanır.
2 Çocukları pasif katılımcılar olarak varsaymak yerine onları sosyal dünya tarafından hem şekillendirilen hem de sosyal dünyayı şekillendiren aktif katılımcılar olarak varsayan yeni Çocukluk Sosyolojisi perspektifini benimseyen bir bakış açısı kazanır.
3 Klasik ve modern kuramlar çerçevesinde çocukluk olgusunu analiz edebilir.
4 Çocukluğu yaş, cinsiyet, ırk / etnik köken, sınıf, milliyet boyutları ile değerlendirebilir.
5 Türkiye’de çocukluğun gelişimini güncel durumunu çözümleyebilir.
6 Çocuk hakları bağlamında çocukların yaşamakta olduğu sorunların çözümüne yönelik olarak öneriler geliştirebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocukluğun ne olduğu, yapısı, çocukluk konusunda sosyal teoriler, çocukluk tarihi, sosyal değişme ve çocuk kültürü, çocuklarla ilgili sosyal problemler, sosyal politikalar, yoksulluk, eşitsizlik ve risk altındaki çocuklar ve Türkiye’de çocukların durumu ve geleceği bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çocukluk nedir?
2 Çocukluğun yapısı
3 Sosyal teoriler ve çocukluk
4 Çocukluk sosyolojisinde araştırma yöntemleri ve etik
5 Çocukluk tarihi
6 Sosyal değişme, aile ve çocuklar
7 Çocuk kültürü
8 Çocuk kültürü
9 Sosyal problemler ve sosyal politika
10 Çocuk hakları ve toplumsal yansıması
11 Yoksulluk, eşitsizlik ve risk altındaki çocuklar
12 Türkiye’de çocukların durumu
13 Türkiye’de çocukluk sosyolojisi çalışmaları
14 Çocukluğun geleceği

1. Onur, B. (2007) Çocuk, tarih ve toplum. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. 2. Onur, B. (2009) Türk Modernleşmesinde Çocuk. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. 3. Postman, N. (1995). Çocukluğun yok oluşu. Kemal İnal (Çev.), Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. 4. Tezcan, M. (2000) Çocuk Sosyolojisi, Ankara: Anı Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 70
Tartışma 1 15
Ev Ödevi 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 1 1 1
Takım/Grup Çalışması 5 1 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 1 1 1
Ev Ödevi 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 57

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 3 4 4
ÖÇ 2 4 4 3 4 4
ÖÇ 3 4 4 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 3 4 4
ÖÇ 5 4 4 3 4 4
ÖÇ 6 4 4 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek