Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL124 | ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Okul öncesi dönem çocuklarının keşfedilmemiş yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve mevcut yaratıcılıkların geliştirilmesi için yapılacak çalışmalar ile çocukların yaratıcı zekâlarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Görevlileri
1 | Çocukta yaratıcılığı geliştirici etkinlikler planlayabilecektir |
2 | Çocukta yaratıcı zekâyı geliştirici etkinlikler uygulayabilecektir. |
3 | Çocuğun yaratıcılığını geliştirici resim etkinliğini uygulayabilecektir |
4 | Çocuğun yaratıcılığını geliştirici müzik etkinliğini uygulayabilecektir |
5 | Sanatsal ve kültürel gezi düzenleyebilecektir. |
Birinci Öğretim
-
-
Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, yaratıcı düşünmeyi açıklayan farklı kuramlar, yaratıcılık ve zeka ilişkisi, yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılığı etkileyen toplumsal, kültürel, gelişimsel ve duygusal etmenler, yaratıcı problem çözme sürecinin ve beyin fırtınasının önemi, erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü, okul öncesi dönemde çocukların yaratıcılıklarını geliştirme, öğretmen adaylarının kendi yaratıcılıklarını keşfetmeleri ve geliştirmeleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi | - | ||
2 | Yaratıcı düşünmeyi açıklayan farklı kuramlar | - | ||
3 | Yaratıcılık ve zeka ilişkisi | - | ||
4 | Yaratıcı kişilik özellikleri | - | ||
5 | Yaratıcılığın gelişimi | - | ||
6 | Okul öncesi dönemde yaratıcılığı etkileyen toplumsal etmenler | Okul öncesinde sanat etkinlik türleri | ||
7 | Okul öncesi dönemde yaratıcılığı etkileyen kültürel etmenler | Görsel tasarım öğeleri | ||
8 | Okul öncesi dönemde yaratıcılığı etkileyen gelişimsel etmenler | Çizgi Çalışması | ||
9 | Okul öncesi dönemde yaratıcılığı etkileyen gelişimsel etmenler | Nokta ve Çizgi çalışması | ||
10 | Okul öncesi dönemde yaratıcı oyun kurma | Baskı çalışması | ||
11 | Okul öncesi dönemde yaratıcılığı etkileyen duygusal etmenler | Atık materyal çalışması | ||
12 | Yaratıcı problem çözme sürecinin ve beyin fırtınasının önemi | Boyama teknikleri | ||
13 | Erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü | Kolaj | ||
14 | Erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü | Sergi |
Yaratıcılık, Trevor Bentley (2006), İstanbul: Hayat Yayınları. Yaratıcı Zeka, Alan J. Rowe (2007), İstanbul: Prestij Yayınevi. Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi, Dorothy G.Singer Jerome L.Singer (2005) İstanbul: Gendaş Yayınevi. Yaratıcı Bir Çocuk Yetiştirme, MacGregor, Cynthia. (1997) İstanbul: Papirüs Yayınevi. Sanat Eğitimi Kuramları, San, İnci. (2003) İstanbul: Ütopya Yayınevi. Okulöncesi Dönem Çocuklarında Görsel Sanat Eğitimi, Abacı, Oya. (2000) İstanbul: Marpa Kültür Yayınları. Yaratıcılığa Yolculuk, Üstündağ, Tülay (2002) Ankara: Pegem Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 1 | 40 |
Ev Ödevi | 3 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Okuma | 7 | 1 | 7 |
Performans | 14 | 1 | 14 |
Multirom CD Çalışması | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |