GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ECZ707 SAĞLIKTA KALİTE YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Sağlık kurumlarında kalite yönetimine ilişkin temel teorik bilgileri ve becerileri kavratmaktır.


Öğr. Gör. Dr. Gökhan Doğukan Akarsu


1 Kalite ilkelerini üretim ve hizmet sürecinde uygulayabilecektir
2 Standardizasyon ile ilgili işlemleri yürütebilecektir.
3 Hastane yönetiminde kalite ve standartlarını uygulayabilecektir.
4 Çevre yönetiminde mevzuata uygun kalite ve standartlarını uygulayabilecektir.
5 Kalite ölçüm ve değerlendirme tekniklerini kullanarak sağlık hizmetlerinin etkinliğini artırabilecektir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Kalite İyileştirmenin Tarihçesi, Kalitenin Özellikler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sağlık Sisteminde Kalite Kavramı Anlatım, soru-cevap
2 Ulusal ve Uluslararası Kalite Standartları, standardizasyon ve akreditasyon Anlatım, soru-cevap
3 Sağlık Hizmetleri ve Organizasyon Yönetimi Anlatım, soru-cevap
4 Tesis yönetimi ve güvenliği Anlatım, soru-cevap
5 Dokümantasyon ve Kalite göstergeleri Anlatım, soru-cevap
6 Tıbbi Cihaz Yönetimi Anlatım, soru-cevap
7 Tıbbi Cihazda kalite yönetimi Anlatım, soru-cevap
8 Tıbbi Dökümantasyon ve Kalite göstergeleri Anlatım, soru-cevap
9 Yasal ve Kalite Komiteleri Anlatım, soru-cevap
10 ISO 18001 İş Sağlığı ve güvenliği yönetimi Anlatım, soru-cevap
11 Hasta güvenliği Anlatım, soru-cevap
12 Sağlık Kuruluşları Bilgi Güvenlik Yönetimi Anlatım, soru-cevap
13 İç ve dış denetim Anlatım, soru-cevap
14 EFQM mükemmellik modeli Anlatım, soru-cevap

Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme, Doç.Dr.Sıdıka Kaya, Pelikan Yayınları, 2005. Toplam Kalite Yönetimi, Yrd.Doç.Dr. Said Kıngır, Nobel Yayınevi, 2006. Toplam Kalite Yönetimi Fakat Nasıl?, Ahmet Kovancı, Sistem Yayıncılık, 2004. Sağlık Kurumları Yönetimi, Doç.Dr.Ezel Esatoğlu, Dr. Türkan Yıldırım, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, 2010 Toplam Kalite Yönetimi, Prof.Dr.Mahmut Tekin, Selçuk Üniversitesi İİBF, 2004. Toplam Kalite Yönetimi, Muhittin Şimşek, Alfa Yayınevi, 2004. Toplam Kalite Yönetimi, Prof.Dr.İsmail Efil, Alfa Aktüel, 2006. Kaizen, Masaaki Imai, Kalder Yayınları, 2003. Basamak Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi Sempozyumu, Ed. Mithat Çoruh, Ankara, 1995. Applying Quality Management in Health Care, Diane L. Kelly, Health Administration Press, 2003. Uluslararası Sağlıkta Performans ve Kalite Kongresi Bildiriler Kitabı, Mart, 2009.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 65

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 2 2
ÖÇ 2 2 2 2 2
ÖÇ 3 2 2 2
ÖÇ 4 2 2
ÖÇ 5 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek