Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRF726 | ESTETİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; sanatın, sanatçı, sanat eseri, sanat eseri alımlayıcısı ve toplum gibi unsurlarla olan ilişkisini kavrayabilmelerini, sanat kuramlarını öğrenmelerini, sanatın felsefi boyutunu somut eserler üzerinde değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
Öğr. Gör. Hüseyin KARAOSMANOĞLU Öğr.Gör.Abdulkadir SAYLAN Öğr.Gör.Hümeyra TUNÇER
1 | Sanatın tanımını yapabilme. |
2 | Sanatçı, sanat eseri, sanat eseri alımlayıcısı ve toplum arasındaki dinamik etkileşimi açıklayabilme. |
3 | Estetiğin tanımını yapabilme. |
4 | Estetik ile sanat ilişkisini açıklayabilme. |
5 | Sanatsal yaratma ve estetik yargı ilişkisini açıklayabilme. |
6 | Estetiğe katkıda bulunmuş filozofların görüşlerini anlayarak tartışabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, sanat kavramının, sanatçı, sanat eseri, tüketici ve doğa, toplum gibi unsurlarla ilişkisini, sanatın kuramlarını (yansıtmacı, anlatımcı, biçimci, işlevsellik), sanat kuramlarında söz sahibi olan düşünürlerin görüşlerini kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sanat Nedir? Sanatların Sınıflandırılması. | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
2 | Sanat Teorileri: Platon ve Mimemis | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
3 | Aristo ve Katharsis Kavramı. Doğal Güzel ve Estetik | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
4 | Sanat Kuramları: Anlatımcı Sanat Kuramı | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
5 | Fonksiyonel Sanat Teorisi | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
6 | Sanatsal Yaratma. Sanatçı Nasıl Yaratır? Sanat ve Oyun. | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
7 | Estetik Yargı | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
8 | Estetik Yargı | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
9 | Resimde Anlam Sorunu | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
10 | Geleneksel Sanatta Biçim ve Öz Sorunu | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
11 | Soyut Sanatta Biçim ve Öz Sorunu | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
12 | Kavramsal Sanata İlişkin Değerlendirmeler | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
13 | Göstergebilim ve Sanata Etkileri | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
14 | Göstergebilim ve Sanata Etkileri | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
1. Ders Notları 2. Estetik Anlayış, Çev. Tomris Mengüşoğlu, İstanbul. - HEGEL, W.G. (1994). 3. Sanat Felsefesi. İzmir: Üniversite Kitabevi. -YENISEHIRLIOGLU, Şahin (1999) . 4. Sanat ve Estetik Kuramları, Bursa: Asa Kitabevi.- -DOĞAN, Mehmet (2003). 5. Estetik ve Sanat Dersleri, Ankara: İmge Yayınları. -KOSUTH, J. (1993).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 2 | 1 | 2 |
Gözlem | 3 | 1 | 3 |
Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 3 | 1 | 3 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 53 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 1 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 |