Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRF725 | SEMBOL ANLAM YARATMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Başlangıcından günümüze kadar oluşturulmuş olan simge, sembol ve işaretlerin gelişimini öğretmek, yeni anlamlar oluştururken dikkat edilmesi gereken konuları incelemek, araştırmak ve uygulamalar yaptırmak.
Öğr. Gör. Hüseyin KARAOSMANOĞLU Öğr.Gör.Abdulkadir SAYLAN Öğr.Gör.Hümeyra TUNÇER
1 | Yapılan projelerin görsel kodlarının sosyal ve kültürel bağlamda incelenmesi, farklı medyalar üzerinde çeşitli uygulamalar yaparak alternatif ve yeni tasarım çözümlemeleri oluşturur. |
2 | İşaret, sembol, ikon, görüntünün yorumu, biçimsel eleştiri, kavramsal eleştiri, mesaj, fikir eskizlerinin oluşturulması, eskizlerin kavram ışığında birleştirilmesini öğrenir. |
3 | Soyut kavramların somut işaretlere dönüşmesini öğrenir. |
4 | Görüntünün semiyolojisine ilişkin belirleyicileri öğrenir. |
5 | Görüntülerin toplumsal karşılıkları konusunda tartışır. |
6 | Görüntülerle ilgili analiz yapar ve çeşitli semboller üretir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Semiyotiğin anlamı ve sınıflandırılması, semiyotiğin tarihi, ilk semboller ve gelişme aşamaları, tarihteki ilk endüstriyel ve ticari logoların gelişim süreçleri ve bu konuda yeni ve özgün tasarımların oluşturulması için uygulama çalışmaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
2 | Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
3 | Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
4 | Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
5 | Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
6 | Bir kavram seçilme ve seçilen kavramın alt metinler üzerine görüşme. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
7 | Seçilen kavramın tanımlanması ve örneklenmesi. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
8 | Seçilen kavramın tanımlanması ve örneklenmesi. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
9 | Konu ile ilgili tarihsel süreçin değerlendirilmesi. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
10 | Seçilen kavram üzerine deneysel çalışılması. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
11 | Kavram üzerine deneysel çalışmaya devam edilmesi. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
12 | Deneysel çalışmaların grafik disiplini içinde konumlandırılması. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
13 | Deneysel çalışmaların grafik disiplini içinde konumlandırılması. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
14 | Deneysel çalışmaların grafik disiplini içinde konumlandırılması. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
1. Semboller & İşaretler Yazar: Kathryn Wilkinson Çevirmen: Seda Toksoy Yayınevi : Alfa Yayıncılık 2. Semboller Ansiklopedisi Yazar: Alparslan Salt Yayınevi : RM-Bilyay 3. Semboller Nasıl Okunur? Yazar: Clare Gibson Yayınevi: YEM Yayın
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 3 | 1 | 3 |
Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 4 | 1 | 4 |
Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 52 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 |