GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GRF725 SEMBOL ANLAM YARATMA Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Önlisans


Türkçe


Başlangıcından günümüze kadar oluşturulmuş olan simge, sembol ve işaretlerin gelişimini öğretmek, yeni anlamlar oluştururken dikkat edilmesi gereken konuları incelemek, araştırmak ve uygulamalar yaptırmak.


Öğr. Gör. Hüseyin KARAOSMANOĞLU Öğr.Gör.Abdulkadir SAYLAN Öğr.Gör.Hümeyra TUNÇER


1 Yapılan projelerin görsel kodlarının sosyal ve kültürel bağlamda incelenmesi, farklı medyalar üzerinde çeşitli uygulamalar yaparak alternatif ve yeni tasarım çözümlemeleri oluşturur.
2 İşaret, sembol, ikon, görüntünün yorumu, biçimsel eleştiri, kavramsal eleştiri, mesaj, fikir eskizlerinin oluşturulması, eskizlerin kavram ışığında birleştirilmesini öğrenir.
3 Soyut kavramların somut işaretlere dönüşmesini öğrenir.
4 Görüntünün semiyolojisine ilişkin belirleyicileri öğrenir.
5 Görüntülerin toplumsal karşılıkları konusunda tartışır.
6 Görüntülerle ilgili analiz yapar ve çeşitli semboller üretir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Semiyotiğin anlamı ve sınıflandırılması, semiyotiğin tarihi, ilk semboller ve gelişme aşamaları, tarihteki ilk endüstriyel ve ticari logoların gelişim süreçleri ve bu konuda yeni ve özgün tasarımların oluşturulması için uygulama çalışmaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi. Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma Ders materyali ve sunum hazırlamak
2 Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma Ders materyali ve sunum hazırlamak
3 Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma Ders materyali ve sunum hazırlamak
4 Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma Ders materyali ve sunum hazırlamak
5 Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma Ders materyali ve sunum hazırlamak
6 Bir kavram seçilme ve seçilen kavramın alt metinler üzerine görüşme. Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma Ders materyali ve sunum hazırlamak
7 Seçilen kavramın tanımlanması ve örneklenmesi. Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma Ders materyali ve sunum hazırlamak
8 Seçilen kavramın tanımlanması ve örneklenmesi. Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma Ders materyali ve sunum hazırlamak
9 Konu ile ilgili tarihsel süreçin değerlendirilmesi. Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma Ders materyali ve sunum hazırlamak
10 Seçilen kavram üzerine deneysel çalışılması. Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma Ders materyali ve sunum hazırlamak
11 Kavram üzerine deneysel çalışmaya devam edilmesi. Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma Ders materyali ve sunum hazırlamak
12 Deneysel çalışmaların grafik disiplini içinde konumlandırılması. Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma Ders materyali ve sunum hazırlamak
13 Deneysel çalışmaların grafik disiplini içinde konumlandırılması. Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma Ders materyali ve sunum hazırlamak
14 Deneysel çalışmaların grafik disiplini içinde konumlandırılması. Atölye ortamında yüz yüze anlatım ve bilgisayar kullanma Ders materyali ve sunum hazırlamak

1. Semboller & İşaretler Yazar: Kathryn Wilkinson Çevirmen: Seda Toksoy Yayınevi : Alfa Yayıncılık 2. Semboller Ansiklopedisi Yazar: Alparslan Salt Yayınevi : RM-Bilyay 3. Semboller Nasıl Okunur? Yazar: Clare Gibson Yayınevi: YEM Yayın



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 3 1 3
Beyin Fırtınası 3 1 3
Bireysel Çalışma 1 2 2
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 4 1 4
Ev Ödevi 2 1 2
Toplam İş Yükü (saat) 52

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4 4 3 4 3 3 3 3
ÖÇ 2 2 3 3 4 4 1 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 4 4 1 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 2 4 3 3 3
ÖÇ 5 3 3 3 3 4 1 3 3 3 2
ÖÇ 6 3 3 3 4 4 2 3 3 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek