Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRF129 | GRAFİK TASARIMI-I | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Grafik anlatımda bir biçimin en temel özelliklerini kullanarak en yalın anlatıma ulaştırabilmeyi amaçlar.
Öğr.Gör.Hüseyin KARAOSMANOĞLU
1 | Grafik tasarımın temel ilkelerini bilir. |
2 | Tasarımda problem çözümleme yapar. |
3 | Elde ve dijital ortamda çeşitli malzeme ve teknikler ile grafik tasarımı yapar. |
4 | Amblem ve logo tasarımı yapar. |
5 | Biçimde yalınlaştırma ve özgün anlatım yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Amblem ve logo tasarım ilkelerini öğretmeyi ve uygulamayı içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
2 | Dokunsal dokuyu, anatomik yapıyı ortaya koyan hayvan etüdü yapma. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
3 | Dokunsal dokuyu, anatomik yapıyı ortaya koyan hayvan etüdü yapma. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
4 | Yapılan etütten yorumlamalara gitme. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
5 | Yapılan etütten yorumlamalara gitme. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
6 | Grafik anlatımda yer alan en yalın ve en karakteristik anlatımlara ulaşabilme. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması |
7 | Özgün leke çalışmaları. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
8 | Özgün leke çalışmaları. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
9 | Lekesel deforme. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
10 | Amblem tasarımı | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
11 | Amblem tasarımında renk. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması |
12 | Biçim-yazı ilişkisi kurma. | Anlatım-Uygulama | Plain narrative, problem solving and show-and-perform methods. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
13 | Logo tasarımı. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. |
14 | Logo tasarımında renk. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
1. ÇAM, Ali Tekin. Türk Grafik Tasarımcıları Logo, İstanbul, 2006. 2. KUWAYAMA, Yasaburo. Trademarks and Symbols Of The World: The Alphabet in Design. 3. Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Uygulama Sınavı | 10 | 3 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Okuma | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 99 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 |