Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ICT126 | PERSPEKTİF | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Teknik çizim malzeme ve tekniklerinin tanınması, perspektif tekniklerinin öğretilmesi ve üç byutlu görsel ifade becerisinin kazandırılması amaçlanır
Öğr. Gör. Hüseyin KARAOSMANOĞLU Öğr.Gör.Abdulkadir SAYLAN Öğr.Gör.Hümeyra TUNÇER
1 | Çizim araç gereçlerini tanır ve kullanır. |
2 | Çeşitli çember yaylarından ve doğru çizgilerden çizim araç-gereçlerini kullanarak şablonlar yapar. |
3 | İzdüşüm düzlemlerini kullanır. |
4 | Perspektifin genel durumunun anlaşılması ve tarihsel öyküsünün kavranması; |
5 | Perspektif kurallar bağlamında tek kaçış noktalı ve iki kaçış noktalı perspektif çizimlerinin yapılması; |
6 | Atölye çalışmalarında objelerin veya mekânın, görünüş çıkarma ilkelerine uygun olarak çizer. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İzdüşüm düzlemleri, objelerin çeşitli yönlerini belirleyerek birden fazla görünüş sayısı tespit etme, çizim araç-gereçlerini kullanarak doğrulardan dikler ve çokgenler çizme, atölye çalışmalarında objelerin veya mekânın, görünüş çıkarma ilkelerine uygun olarak çıkarılması ve çizilmesi, günümüz teknik resim anlayışının ve teknik resmin endüstrideki yerinin kavranması konularını içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, içeriği, yöntemi Perspektif nedir ve niçin gereklidir | Dersin tanıtımı, içeriği, yöntemi Perspektif nedir ve niçin gereklidir | Atölye ortamında yüz yüze anlatım | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
2 | Perspektifin tarihsel gelişimi. Tarihsel süreç içerisinde görülen uygulama örneklerinin incelenmesi. (Prehistorik, Mezopotamya, Mısır, Yunan, Roma, Rönesans, Osmanlı?) | Perspektifin tarihsel gelişimi. Tarihsel süreç içerisinde görülen uygulama örneklerinin incelenmesi. (Prehistorik, Mezopotamya, Mısır, Yunan, Roma, Rönesans, Osmanlı?) | Atölye ortamında yüz yüze anlatım | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
3 | Perspektif çeşitleri, perspektif yöntemlerinin sınıflandırılması ve Artistik perspektif | Perspektif çeşitleri, perspektif yöntemlerinin sınıflandırılması ve Artistik perspektif | Atölye ortamında yüz yüze anlatım | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
4 | Tek kaçış noktalı perspektifin tanımlanması, örnek yapıtların incelenmesi, çizim ve uygulama. | Tek kaçış noktalı perspektifin tanımlanması, örnek yapıtların incelenmesi, çizim ve uygulama. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
5 | Tek kaçış noktalı perspektifin çeşitli geometrik şekiller ( Kare, Küp, Daire, Küre, Silindir, Koni?) üzerinde uygulanması. | Tek kaçış noktalı perspektifin çeşitli geometrik şekiller ( Kare, Küp, Daire, Küre, Silindir, Koni?) üzerinde uygulanması. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
6 | Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle eşyalar/nesne, natürmort ( masa, sandalye, dolap, kitaplık, sıra v.b.) üzerinde uygulanması. | Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle eşyalar/nesne, natürmort ( masa, sandalye, dolap, kitaplık, sıra v.b.) üzerinde uygulanması. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
7 | Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle eşyalar/nesne, natürmort ( masa, sandalye, dolap, kitaplık, sıra v.b.) üzerinde uygulanması. | Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle eşyalar/nesne, natürmort ( masa, sandalye, dolap, kitaplık, sıra v.b.) üzerinde uygulanması. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
8 | Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle eşyalar/nesne, natürmort ( masa, sandalye, dolap, kitaplık, sıra v.b.) üzerinde uygulanması. | Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle eşyalar/nesne, natürmort ( masa, sandalye, dolap, kitaplık, sıra v.b.) üzerinde uygulanması. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
9 | Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle iç mekânlar/ enteriyör (atölye, koridor, oda, mutfak, salon v.b.) üzerinde uygulanması. | Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle iç mekânlar/ enteriyör (atölye, koridor, oda, mutfak, salon v.b.) üzerinde uygulanması. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
10 | Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle dış mekânlar/ peysaj (cadde, sokak, bina, yol, okul v.b.) üzerinde uygulanması. | Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle dış mekânlar/ peysaj (cadde, sokak, bina, yol, okul v.b.) üzerinde uygulanması. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
11 | İki kaçış noktalı perspektifin tanımlanması, örnek yapıtların incelenmesi, çizim ve uygulama. | İki kaçış noktalı perspektifin tanımlanması, örnek yapıtların incelenmesi, çizim ve uygulama. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
12 | İki kaçış noktalı perspektifin mekânsal uygulaması | İki kaçış noktalı perspektifin mekânsal uygulaması | Atölye ortamında yüz yüze anlatım | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
13 | İki kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle eşyalar/nesne, natürmort ( masa, sandalye, dolap, kitaplık, sıra v.b.) üzerinde uygulanması | İki kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle eşyalar/nesne, natürmort ( masa, sandalye, dolap, kitaplık, sıra v.b.) üzerinde uygulanması | Atölye ortamında yüz yüze anlatım | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
14 | İki kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle teknik malzeme kullanmadan serbest bir konuda uygulanması. | İki kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle teknik malzeme kullanmadan serbest bir konuda uygulanması. | Atölye ortamında yüz yüze anlatım | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
1. Perspektif” Orhan Şahinler, 2. Çizim ve Resim Sanatı, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, 1. Baskı, İstanbul, 1993. 3. Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, Sadettin Çağlarca, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 2010. 4. Ders Notları 5. "Sanat ve Tasarım", Artist Modern, S.01/96, İstanbul. Ocak 2009. 6. Mimari Perspektif ve Gölge, Harbi Hotan, Yem Yayın, 3. Baskı, İstanbul, 1999.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Proje Sunma | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Okuma | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 109 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 |