GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GRF721 ÖZGÜN BASKI Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Özgün baskı dersi yapısı gereği öğrencilerin aktif katılımı ile atölyede uygulanmaktadır. Teknik ve uygulama çalışmalarının yanı sıra Özgün Baskı Resmin tarihsel sürecini içeren örneklerle de öğrencilerin bu konudaki bilgileri arttırılmaktadır.


Öğr. Gör. Hüseyin KARAOSMANOĞLU Öğr.Gör.Abdulkadir SAYLAN Öğr.Gör.Hümeyra TUNÇER


1 Orijinal baskı tekniklerini tanımlar.
2 Özgün baskıda kullanılan metot ve malzemeleri bilir.
3 Özgün baskıda çukur ve yüksek baskı uygulamalarını bilir.
4 Özgün baskıda kalıp hazırlama süreçlerini bilir.
5 Linol baskı tekniğini öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenciye uygulama atölyelerinde artistik linol uygulama teknikleri öğretilerek her türlü araştırma ve projeli uygulama yaptırılır. Genel Tanımlar (Disiplinlerarası bir çalışma olarak Duvar Resmi, mimari ve sanat ilişkisi, projeyi kâğıt üzerinde hazırlamaktan uygulamaya kadar olan aşamalar, sunum)


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Baskı Resim: Tanımı, Kapsamı ve teknikleri, Tarihi Baskı Resim: Tanımı, Kapsamı ve teknikleri, Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri Ders materyali ve sunum hazırlamak
2 Baskı Resim: Tanımı, Kapsamı ve teknikleri, Tarihi Baskı Resim: Tanımı, Kapsamı ve teknikleri Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri Ders materyali ve sunum hazırlamak
3 Özgün Baskı Terminolojisi; Özgün Baskı Çeşitleri Özgün Baskı Terminolojisi; Özgün Baskı Çeşitleri Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri Ders materyali ve sunum hazırlamak
4 Özgün Baskı Terminolojisi; Özgün Baskı Çeşitleri Özgün Baskı Terminolojisi; Özgün Baskı Çeşitleri Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri Ders materyali ve sunum hazırlamak
5 Baskı Çeşidine Göre Kullanılacak Malzemeler ve Uygulama Yöntemleri Baskı Çeşidine Göre Kullanılacak Malzemeler ve Uygulama Yöntemleri Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri Ders materyali ve sunum hazırlamak
6 Baskı Çeşidine Göre Kullanılacak Malzemeler ve Uygulama Yöntemleri Baskı Çeşidine Göre Kullanılacak Malzemeler ve Uygulama Yöntemleri Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri Ders materyali ve sunum hazırlamak
7 Baskı Çeşidine Göre Kullanılacak Malzemeler ve Uygulama Yöntemleri Baskı Çeşidine Göre Kullanılacak Malzemeler ve Uygulama Yöntemleri Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri Ders materyali ve sunum hazırlamak
8 Baskı Çeşidine Göre Kullanılacak Malzemeler ve Uygulama Yöntemleri Baskı Çeşidine Göre Kullanılacak Malzemeler ve Uygulama Yöntemleri Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri Ders materyali ve sunum hazırlamak
9 Çukur ve Yüksek Baskı Uygulama Çalışmaları Çukur ve Yüksek Baskı Uygulama Çalışmaları Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri Ders materyali ve sunum hazırlamak
10 Çukur ve Yüksek Baskı Uygulama Çalışmaları Çukur ve Yüksek Baskı Uygulama Çalışmaları Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri Ders materyali ve sunum hazırlamak
11 Çukur ve Yüksek Baskı Uygulama Çalışmaları Çukur ve Yüksek Baskı Uygulama Çalışmaları Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri Ders materyali ve sunum hazırlamak
12 Çukur ve Yüksek Baskı Uygulama Çalışmaları Çukur ve Yüksek Baskı Uygulama Çalışmaları Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri Ders materyali ve sunum hazırlamak
13 Kalıp hazırlama, Uygulamanın gerçekleştirilmesi ve değerlendirme Kalıp hazırlama, Uygulamanın gerçekleştirilmesi ve değerlendirme Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri Ders materyali ve sunum hazırlamak
14 Kalıp hazırlama, Uygulamanın gerçekleştirilmesi ve değerlendirme Kalıp hazırlama, Uygulamanın gerçekleştirilmesi ve değerlendirme Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri Ders materyali ve sunum hazırlamak

1. Gravürün El Kitabı, Felix Bruner, Haziran 2000 2. Ders Notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 5 1 5
Derse Katılım 2 3 6
Uygulama/Pratik 10 3 30
Rapor Hazırlama 2 3 6
Proje Hazırlama 2 3 6
Proje Sunma 1 3 3
Proje Tasarımı /Yönetimi 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 3 2 6
Toplam İş Yükü (saat) 98

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3 3 5 4 3 4 3 4 2 2 3 3 3
ÖÇ 2 4 4 3 4 4 2 2 4 2 3 2 3 4 2 3
ÖÇ 3 4 3 3 3 4 1 3 2 3 2 2 2 3 2 2
ÖÇ 4 3 3 2 2 3 1 2 3 2 2 2 1 2 3 3
ÖÇ 5 4 4 4 3 4 3 4 3 2 2 2 3 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek