Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRF723 | GRAFİK SANATLARI TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Grafik Tasarımının tarihsel gelişimi ve günümüz Çağdaş Grafik Tasarımına etkileri hakkında bilgiler vermek, incelemeler ve değerlendirmeler yapmayı amaçlar.
Öğr. Gör. Hüseyin KARAOSMANOĞLU Öğr.Gör.Abdulkadir SAYLAN Öğr.Gör.Hümeyra TUNÇER
1 | İlk görsel iletişim göstergesi olan mağara resimlerinden Bauhaus’a kadar olan dönemleri açıklar. |
2 | Dönemlerin kültürel, ekonomik ve politik özelliklerinin görsel iletişime yansımasını tanımlar. |
3 | Dönemlere ait yapılan grafik tasarım ürünlerini genel özellikleri, tasarım ilke ve ölçütleri çerçevesinde açıklar. |
4 | Air brush, guaj, sulu boya gibi uygulama tekniklerinin grafik tasarım tarihi içinde kullanımı ve gelişimini tanımlar. |
5 | Dönemlere damgasını vurmuş ve yapıtlarıyla grafik tasarım dünyasını etkilemiş tasarımcıları tanımlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Grafik Tasarımının tarihsel gelişimi ve günümüz Çağdaş Grafik Tasarımına etkileri hakkında bilgiler vermeyi içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi ve tanışma | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
2 | Çağ dönümünde modernizmi hazırlayan sanat hareketleri ve grafik tasarım | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
3 | Arts and Crafts hareketi, Art Nouveau | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
4 | Kübizm, Fütürizm, Dadaizm, Sürrealizm | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
5 | De Stijl Hareketi | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
6 | Bauhaus | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
7 | Modern sanat hareketleri ortamında grafik tasarım | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
8 | Modern sanat hareketleri ortamında grafik tasarım | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
9 | Uluslararası Tipografik Stil | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
10 | New York Okulu | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
11 | Kurumsal Kimlik ve Görsel Sistemler | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
12 | Kavramların Görsel Anlatımı, Polonya Afiş Sanatı | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
13 | Post Modernizm | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
14 | Post Modernizm | Düz anlatım, problem çözme | Ders materyali ve sunum hazırlamak |
1. Çağdaş Grafik Tasarımının Gelişimi, Dilek Bektaş (1992) 2. Meggs, P. (1998) A History of Graphic Design. C.A: John Wiley & Sons, Inc. Clair, K. (1999) A Typographic Workbook. N.Y: Johnn Wiley & Sons, Inc. 3. Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Okuma | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 44 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 |