Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRF718 | GÖRSEL ALGILAMA PSİKOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste, öğrencilerde ulusal ve evrensel boyutta sanat ve kültür sorunlarına iliĢkin ilgiyi yoğunlaĢtırmak, özellikle görsel alanda çevrelerinde olup bitenlere karĢı açık, duyarlı, bilgili, hoĢgörülü, çok yönlü ve çeĢitli iliĢkileri kurabilen, çağdaĢ yaklaĢımlarla sanatı izleyebilen bilinçlilik yaratmak amaçlanmıştır.
Öğr. Gör. Hüseyin KARAOSMANOĞLU Öğr. Gör. Abdulkadir SAYLAN Öğr. Gör. Nefise YÜKSEL
1 | Görsel algi mekanizmasının ardındaki fizyolojik, bilişsel ve psikolojik süreçleri bilir. |
2 | Görsel algı ve yaratım süreçlerine etki dedin faktörleri bilir. |
3 | Özne nesne diyalektiği ile gerçekleşen süreçlerin görsel algı ve yaratım süreçlerine etkisini çözümler. |
4 | Sosyal, kültürel ve çevresel değişkenlerin algi süreçlerine, algıya ve anlamlandırmaya nasıl etki ettiğini anlar |
5 | Sosyal, kültürel ve çevresel değişkenlerin algi süreçlerine, algıya ve anlamlandırmaya nasıl etki ettiğini anlar |
Birinci Öğretim
-
-
Yaratıcılık ve inovasyon konusunun derinlemesine anlaĢılmasının sağlanmasıyla, öğrencilerin yaratıcılıklarının farkına varmasının sağlanması ve yaratıclığı inovasyona nasıl dönüĢtürecekleri konusunda bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır.Görsel anlatım yollarının kuramsal olarak incelenmesi. Biyolojik-Optik algılama. IĢığa karĢı tepki formların ve renklerin-üç boyutlu cisimlerin hareketliliğine karĢı tepki, Renk tepkisi. Ġçgüdü ve izleme. Yaratıcılık. Algılamada çevrenin etkileri. Deneyimler - gereksinimler – ön yargılar. Algılamanın yöntemleri ve çeĢitliliği. Algılamada önemli faktörler. Algısal kavramlar. Yaratıcılık ve Sanatta Yaratıcılık.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Görsel imgelerle algılama | ||
2 | Algılamada etkili olan faktörler | ||
3 | Ġnsan gözü ve beyninin fizyolojik yapısı | ||
4 | Görsel algının ardındaki bilişsel - psikolojik süreçler içgüdü – izleme – örnek alma davranışları | ||
5 | Görsel algılamada duyu – duyum – akıl yürütme | ||
6 | Algısal kavramalar: Ģekil – biçim – yalınlık | ||
7 | Denge ve niçin denge | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Yaratıcılık ve tanımı | ||
10 | Yaratıcı kişilik özellikleri – engeller, Yaratıcı zekâ – yaratıcı eğitim | ||
11 | Sanatsal yaratma – duyu ve duyumlar, Estetik duyarlılık ve algısal farkındalık | ||
12 | Algı – imge – imgelem – sembol – simgeler, Mecaz ve sanatta mecaz | ||
13 | Teknolojik gelişmeler paralelliğinde değişen görsel algı boyutlarının yaratım süreçlerine etkisi | ||
14 | Özne nesne diyalektiğinde uyaran ve uyarıcıya verilen reaksiyon | ||
15 | Final Sınavı |
1. Görsel Algılama “Sanatta Yaratıcı Süreç”-Adem GENÇ- Ahmet SĠPAHĠOĞLU 2. Sanat ve Eğitim-Yaratıcılık-Sanat Sorunları-Kuramları ve EleĢtirisi-Eğitimle ĠliĢkiler-Ġnci SAN 3. Sanatta Devrim-Nazan / Mazhar ĠPġĠROĞLU 5)Renk ve Resimde Kullanımı-Nuri TEMĠZSOYLU Rowe, A.J., (2007). Yaratıcı Zeka. Prestij Yayınları. Robinson, K., (2003).Yaratıcılık, Aklın Sınırlarını AĢmak. Kitap Yayınevi. De Bono, E., (2007). Kendine DüĢünmeyi Öğret. Remzi Kitabevi. Rouquette, M.L., (2007).Yaratıcılık. Dost Yayınları. Adler, H., (2004). Yaratıcı Zeka. Hayat Yayınları. 4. Sanatı Görmek-Bates LOWRY
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 41 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 1 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 |