GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GRF718 GÖRSEL ALGILAMA PSİKOLOJİSİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu derste, öğrencilerde ulusal ve evrensel boyutta sanat ve kültür sorunlarına iliĢkin ilgiyi yoğunlaĢtırmak, özellikle görsel alanda çevrelerinde olup bitenlere karĢı açık, duyarlı, bilgili, hoĢgörülü, çok yönlü ve çeĢitli iliĢkileri kurabilen, çağdaĢ yaklaĢımlarla sanatı izleyebilen bilinçlilik yaratmak amaçlanmıştır.


Öğr. Gör. Hüseyin KARAOSMANOĞLU Öğr. Gör. Abdulkadir SAYLAN Öğr. Gör. Nefise YÜKSEL


1 Görsel algi mekanizmasının ardındaki fizyolojik, bilişsel ve psikolojik süreçleri bilir.
2 Görsel algı ve yaratım süreçlerine etki dedin faktörleri bilir.
3 Özne nesne diyalektiği ile gerçekleşen süreçlerin görsel algı ve yaratım süreçlerine etkisini çözümler.
4 Sosyal, kültürel ve çevresel değişkenlerin algi süreçlerine, algıya ve anlamlandırmaya nasıl etki ettiğini anlar
5 Sosyal, kültürel ve çevresel değişkenlerin algi süreçlerine, algıya ve anlamlandırmaya nasıl etki ettiğini anlar

Birinci Öğretim


-


-


Yaratıcılık ve inovasyon konusunun derinlemesine anlaĢılmasının sağlanmasıyla, öğrencilerin yaratıcılıklarının farkına varmasının sağlanması ve yaratıclığı inovasyona nasıl dönüĢtürecekleri konusunda bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır.Görsel anlatım yollarının kuramsal olarak incelenmesi. Biyolojik-Optik algılama. IĢığa karĢı tepki formların ve renklerin-üç boyutlu cisimlerin hareketliliğine karĢı tepki, Renk tepkisi. Ġçgüdü ve izleme. Yaratıcılık. Algılamada çevrenin etkileri. Deneyimler - gereksinimler – ön yargılar. Algılamanın yöntemleri ve çeĢitliliği. Algılamada önemli faktörler. Algısal kavramlar. Yaratıcılık ve Sanatta Yaratıcılık.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Görsel imgelerle algılama
2 Algılamada etkili olan faktörler
3 Ġnsan gözü ve beyninin fizyolojik yapısı
4 Görsel algının ardındaki bilişsel - psikolojik süreçler içgüdü – izleme – örnek alma davranışları
5 Görsel algılamada duyu – duyum – akıl yürütme
6 Algısal kavramalar: Ģekil – biçim – yalınlık
7 Denge ve niçin denge
8 ARA SINAV
9 Yaratıcılık ve tanımı
10 Yaratıcı kişilik özellikleri – engeller, Yaratıcı zekâ – yaratıcı eğitim
11 Sanatsal yaratma – duyu ve duyumlar, Estetik duyarlılık ve algısal farkındalık
12 Algı – imge – imgelem – sembol – simgeler, Mecaz ve sanatta mecaz
13 Teknolojik gelişmeler paralelliğinde değişen görsel algı boyutlarının yaratım süreçlerine etkisi
14 Özne nesne diyalektiğinde uyaran ve uyarıcıya verilen reaksiyon
15 Final Sınavı

1. Görsel Algılama “Sanatta Yaratıcı Süreç”-Adem GENÇ- Ahmet SĠPAHĠOĞLU 2. Sanat ve Eğitim-Yaratıcılık-Sanat Sorunları-Kuramları ve EleĢtirisi-Eğitimle ĠliĢkiler-Ġnci SAN 3. Sanatta Devrim-Nazan / Mazhar ĠPġĠROĞLU 5)Renk ve Resimde Kullanımı-Nuri TEMĠZSOYLU Rowe, A.J., (2007). Yaratıcı Zeka. Prestij Yayınları. Robinson, K., (2003).Yaratıcılık, Aklın Sınırlarını AĢmak. Kitap Yayınevi. De Bono, E., (2007). Kendine DüĢünmeyi Öğret. Remzi Kitabevi. Rouquette, M.L., (2007).Yaratıcılık. Dost Yayınları. Adler, H., (2004). Yaratıcı Zeka. Hayat Yayınları. 4. Sanatı Görmek-Bates LOWRY



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Rapor Hazırlama 1 4 4
Rapor Sunma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Ev Ödevi 5 1 5
Toplam İş Yükü (saat) 41

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 2 3 3 5 4 3 4 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 4 1 4 2 4 3 3 4 3 3 4 3 2 2 4
ÖÇ 3 3 3 3 2 4 3 2 3 2 3 2 3 3 2 2
ÖÇ 4 4 3 4 4 3 4 4 3 2 2 4 2 2 4 3
ÖÇ 5 4 3 4 4 3 4 4 3 4 2 4 4 2 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek