Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRF714 | REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı görsel algının temel özellikleriyle, görsel iletişimi tasarlamak; fotoğraf ve reklam tasarım uygulamaları arasındaki ilişkiyi, örneklerle ve görsel algının temel kavramları çerçevesinde incelemektir.
Öğr. Gör. Hüseyin KARAOSMANOĞLU Öğr.Gör.Abdulkadir SAYLAN Öğr.Gör.Hümeyra TUNÇER
1 | Fotoğraf ve görsel algının temel özellikleri ile reklam tasarım arasındaki ilişkiyi kavrayabilir |
2 | Soyutlama, dönüştürme, parçadan bütünü, bütünden parçayı görme konusunda görsel ve anlamsal ilişki kurma becerisi kazanır. |
3 | Görsel tasarım çalışmalarına estetik ve içerik düzeyinde eleştirel bir bakış açısı geliştirir. |
4 | Reklam fotografı çekme becerisine sahip olur. |
5 | Reklam kampanyası için fotograf tasarımı yapabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste görsel algının temel özellikleriyle fotoğrafçılık uygulama ve çalışmaları estetiğin ve algı temel kavramları çerçevesinde birlikte değerlendirilerek incelenir. Görsel düşünme ve dışavurum yaratıcı süreçlerine değinilir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı ve ders programına genel bir bakış. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders meteryali ve sunum hazırlamak |
2 | Görsel algı, görsel denge ve görsel dengeyi etkileyen unsurlar. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders meteryali ve sunum hazırlamak |
3 | Görsel düşünme ve görsel anlatımda ifade. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders meteryali ve sunum hazırlamak |
4 | Estetik algısı ve sanatsal algılama. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders meteryali ve sunum hazırlamak |
5 | Fotoğrafta ışık ve gölge kullanımı | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders meteryali ve sunum hazırlamak |
6 | Fotoğrafta Kompozisyon. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders meteryali ve sunum hazırlamak |
7 | Fotoğraf okuma. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders meteryali ve sunum hazırlamak |
8 | Fotoğraf okuma. | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders meteryali ve sunum hazırlamak |
9 | Reklamcılıkta fotoğrafın kullanımı | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders meteryali ve sunum hazırlamak |
10 | Ürüne özel çekim teknikleri | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders meteryali ve sunum hazırlamak |
11 | Biçim, form, ışık, derinlik, renk ve renk algısı | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders meteryali ve sunum hazırlamak |
12 | Reklam fotoğrafçılığı uygulamaları | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders meteryali ve sunum hazırlamak |
13 | Reklam fotoğrafçılığı uygulamaları | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders meteryali ve sunum hazırlamak |
14 | Reklam fotoğrafçılığı uygulamaları | Anlatım-Uygulama | Düz anlatım, problem çözme ve gösterip-yaptırma yöntemleri | Ders meteryali ve sunum hazırlamak |
1. Ders Notları 2. Emre İkizler Fotoğrafta Pratik Kompozisyon
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 8 | 2 | 16 |
Uygulama/Pratik | 12 | 2 | 24 |
Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Okuma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 93 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |