GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GRF708 REKLAM GRAFİĞİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Önlisans


Türkçe


Pazarlama Ġletişim Yöntemi Olarak Reklamcılık; Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi ve Bugünü; Reklamda Yaratıcılık ve Yaratıcı Stratejiler; Reklam Kampanyası ve Aşamaları; Reklam Ortamları ve Reklamların Analizi; Reklam Ortamlarına Yönelik Uygulamalı Prodüksiyon Çalışmaları.


Öğr. Gör. Abdulkadir SAYLAN Öğr.Gör.Hüseyin KARAOSMANOĞLU Öğr.Gör.Hümeyra TUNÇER


1 Reklamı tanımlayabilme, özelliklerini sınıflandırabilme.
2 Reklamda yaratıcılığı çözümleyebilme.
3 Basılı reklam ortamlarına yönelik reklam çalışmalarını analiz edebilme ve uygulama becerisi geliştirebilme.
4 Yayın yapan reklam ortamlarına yönelik reklam çalışmalarını analiz edebilme ve uygulama becerisi geliştirebilme.
5 Diğer reklam ortamlarına yönelik reklam çalışmalarını analiz edebilme ve uygulama becerisi geliştirebilme.

Birinci Öğretim


-Yok


-Yok


Pazarlama iletişim yöntemlerini kavrama ve bir pazarlama iletişim yöntemi olarak Reklamı tanımlama; Reklamcılığın tarihsel süreç içinde gelişimini örneklendirerek günümüzde "Reklam Endüstrisi" tanımlamasıyla kavram ve uygulama alanı olarak bir sektöre dönüştüğünü kavrama; Reklamda yaratıcılık ve yaratıcı strateji geliştirme; Reklam Ortamlarını nitelendirme; Basılı reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmalarını uygulama düzeyinde kavrama; Yayın yapan reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmalarını uygulamam düzeyinde kavrama; Diğer reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmalarını uygulamam düzeyinde kavrama.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama iletişim yöntemleri ve reklamcılık; reklamın tanımı, özellikleri ve sınıflandırması. Anlatım -Uygulama Düz anlatım Sunumların gösterimi Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
2 Reklamcılığın tarihsel gelişimi ve günümüzde reklamcılık. Anlatım -Uygulama Düz anlatım Sunumların gösterimi Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
3 Yaratıcılık ve reklamda yaratıcılık stratejileri. Anlatım -Uygulama Düz anlatım Sunumların gösterimi Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
4 Reklam ortam ve araçlarını sınıflandırma Anlatım -Uygulama Düz anlatım Sunumların gösterimi Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
5 Basılı reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; gazete ve dergi reklamlarında yaratıcı ekibin çalışmaları. Anlatım -Uygulama Düz anlatım Sunumların gösterimi Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
6 Basılı reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; gazete ve dergi reklamlarını inceleme. Anlatım -Uygulama Düz anlatım Sunumların gösterimi Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
7 Basılı reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; öğrenci tarafından hazırlanan çalışmaların sunumu. Anlatım -Uygulama Düz anlatım Sunumların gösterimi Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
8 Basılı reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; öğrenci tarafından hazırlanan çalışmaların sunumu. Anlatım -Uygulama Düz anlatım Sunumların gösterimi Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
9 Yayın yapan reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; radyo reklamlarında yaratıcı ekibin çalışmaları. Anlatım -Uygulama Düz anlatım Sunumların gösterimi Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
10 Yayın yapan reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; öğrenci tarafından hazırlanan çalışmaların sunumu. Anlatım -Uygulama Düz anlatım Sunumların gösterimi Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
11 Yayın yapan reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; televizyon reklamlarında yaratıcı ekibin çalışmaları. Anlatım -Uygulama Düz anlatım Sunumların gösterimi Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
12 Yayın yapan reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; öğrenci tarafından hazırlanan çalışmaların sunumu. Anlatım -Uygulama Düz anlatım Sunumların gösterimi Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
13 Açık hava reklam ortamlarını sınıflandırma; afiş ve billboard gibi reklamlara yönelik prodüksiyon çalışmaları. Anlatım -Uygulama Düz anlatım Sunumların gösterimi Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
14 Açık hava reklam ortamları; afiş ve billboard tasarlama. Anlatım -Uygulama Düz anlatım Sunumların gösterimi Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.

Uğur Batı (2016). Reklamın Dili. Ġstanbul: Alfa. Tevfik Fikret Uçar (2004) Görsel Ġletişim ve Grafik Tasarımı. Inkılap Kitapevi. Emre Becer (2009) Ġletişim ve Grafik Tasarım. Dost Kitabevi Yayınları. Ferruh Uztuğ (2008) Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi. Bamm Yayınevi. Müge Elden, Reklamcılık; Müge Elden-Füsun Kocabaş, Reklam Metin Yazarlığı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 8 2 16
Uygulama/Pratik 12 2 24
Rapor Hazırlama 2 2 4
Proje Hazırlama 2 4 8
Proje Sunma 1 3 3
Bireysel Çalışma 8 2 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 2 6
Okuma 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 101

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 2 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 4 2 3 4 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 2 3 4 3 3 3 4 3
ÖÇ 4 3 2 3 4 3 3 3 3 3 4 4 3
ÖÇ 5 3 2 3 4 3 3 3 3 3 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek