Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRF705 | YARATICI FİKİR GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Hayatına grafik tasarımcı olarak devam etmeyi amaçlayan öğrencilerin ufuklarını genişletmek ve tasarımın en temel gereksinimlerinde biri olarak görülen yaratıcılık yetisini geliştirmek.
Öğr. Gör. Abdulkadir SAYLAN Öğr.Gör.Hüseyin KARAOSMANOĞLU Öğr.Gör.Hümeyra TUNÇER
1 | Yaratıcılığı harekete geçirmek için gereken birey ve grup gereksinimlerini araştırır. |
2 | Gözlem ve sonucu olarak farklı unsurlar ve çevreleriyle fikirler arasında bağlantı kurmanın önemini tanır. |
3 | Yaratıcı katkıya gereksinimi etkileyen küresel ve yerel eğilimleri ve ilgili diğer faktörleri kavrar. |
4 | İnsan davranış ve psikolojisi zihnin çalışmasını yaratıcılığını topluma faydalı biçimde kullanmak için yorumlar. |
5 | Özgün fikirler geliştirebilir. |
Birinci Öğretim
-Yok
-Yok
Geçmişten günümüze yaratıcılık olgusu ve yaratıcılığın tanımları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Geçmişten günümüze yaratıcılık olgusu ve yaratıcılığın tanımları | Düz anlatım Sunumların gösterimi | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
2 | Kişisel yetenekler ve yaratıcı düşüncenin birbirinden ayrılması | Düz anlatım Sunumların gösterimi | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
3 | Yaratıcılığın insan gelişimindeki yeri ve kişisel gelişim uygulamaları kapsamında yaratıcılık | Düz anlatım Sunumların gösterimi | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
4 | Psikoloji biliminin yaratıcılığa bakışı | Düz anlatım Sunumların gösterimi | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
5 | Yaratıcılığın önündeki engeller | Düz anlatım Sunumların gösterimi | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
6 | Yaratıcı düşünce ve yaratıcılığın aşamaları | Düz anlatım Sunumların gösterimi | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
7 | Kişisel özellikleri ve yaratıcılık | Düz anlatım Sunumların gösterimi | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
8 | Kişisel özellikleri ve yaratıcılık | Düz anlatım Sunumların gösterimi | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
9 | Kişilik oluşturmada yaratıcılık | Düz anlatım Sunumların gösterimi | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
10 | Sorun çözme yaratıcılık | Düz anlatım Sunumların gösterimi | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
11 | Bireysel-toplumsal yaratıcılık ve grup yaratıcılığı | Düz anlatım Sunumların gösterimi | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
12 | Zekâ ve yaratıcılık ilişkisi | Düz anlatım Sunumların gösterimi | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
13 | Kendini gerçekleştirme yaratıcılığı; sanat psikolojisinde yaratıcılık | Düz anlatım Sunumların gösterimi | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
14 | Geçmişten günümüze yaratıcılık olgusu ve yaratıcılığın tanımları | Düz anlatım Sunumların gösterimi | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | |||||
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |