Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OGK113 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Sporun temel kavramlarının, bilim olarak tarihsel sürecinin, kapsam alanlarının, meslek alanlarının öğretilmesidir. Sportif hareketleri uygulayabilme adına ısınma ve soğumanın önemlerinin anlatılarak çeşitli spor branşlarında doğru tekniği öğrenme ve uygulayabilmesi yönünde kazanımlar sağlama amacını taşımaktadır.
Öğretim Görevlisi Ahmet KAŞIK
1 | Beden eğitimi temel kavramlarını açıklar. |
2 | Spor hakkında temel kavramların öğrenimi ve sportif becerileri geliştirir. |
3 | Beden eğitimi ve spor arasındaki farkları açıklar. |
4 | Yaşam boyu fiziki gelişim hakkında gelişmeleri takip eder. |
5 | Sporun insan sağlığı üzerindeki önemi kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Beden eğitimi ve sporun tarihçesi – amaçları, düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri, Sporda Isınma ve Soğumanın Önemi, Voleybol ve Basketbol spor branşlarının tanımı, Antrenman Kavramı, Antrenmanın Temel İlkeleri, Beceri – Sportif Beceri ve Sporda Performans, Temel Motorik Özelliklerin Planlanması (kuvvet, dayanıklılık, sürat).
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Beden Eğitimi ve Sporun Tarihçesi | Beden Eğitiminde uygulanacak temel hareketlerin uygulanması | ||
2 | Beden Eğitimi ve Sporun Amaçları | Hareket ve denge üzerine yapılan çalışmalar | ||
3 | Düzenli Yaşam Boyu Spor Uygulamalarının İnsan Sağlığına Etkileri | Planlanmış spor hareketlerinin düzenli bir şekilde yapılması. Yürüyüş, tenis vs etkinlikleri | ||
4 | Antrenman Kavramı – Antrenmanın Temel İlkeleri | Bir günlük planlanan antrenmanın uygulanması | ||
5 | Beceri – Sportif Beceri ve Sporda Performans | Spora özgü hareketlerde beceri sergileme uygulamaları ve performans gösterimi | ||
6 | Temel Motorik Özelliklerin Planlanması (kuvvet, dayanıklılık, sürat) | Kuvvet, dayanıklılık ve sürat üzerine çalışmalar | ||
7 | Temel Motorik Özelliklerin Planlanması (kuvvet, dayanıklılık, sürat) | Kuvvet, dayanıklılık ve sürat üzerine çalışmalar | ||
8 | Sporda Isınma ve Soğumanın Önemi | Temel ısınma ve soğuma hareketlerinin uygulanması | ||
9 | Basketbol tanımı, oyun kuralları | Basketbolda duruş, adımlama, top sektirme çalışmaları | ||
10 | Basketbol temel teknikleri, Top Sürme | Basketbolda top sürme teknikleri uygulamaları, Pas çeşitleri uygulamaları | ||
11 | Basketbol temel teknikleri, Basketbolda Turnike | Turnike uygulamaları | ||
12 | Voleybolun tanımı, Voleybolun toplu ve topsuz bireysel teknikleri | Voleybolda duruş, top tutma çalışmaları | ||
13 | Voleybolda Pas Çeşitleri | Voleybolda parmak pas ve manşet pas uygulamaları | ||
14 | Voleybolda Servis | Voleybolda servis uygulama çalışmaları |
1- Zorba, E., (2006), Yaşam Boyu Spor, Nobel Yayıncılık, Ankara. 2- France R.C(2008). Introduction to Physical Education and Sport Sciences, Delmar Cengage Learning 3- Sevim Y.,(2010) Antrenman Bilgisi , Fil Yayıncılık, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 |
Quiz | 1 | 21 |
Uygulama/Pratik | 1 | 49 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 97 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | |||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | |||||||||
ÖÇ 3 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | |||||||
ÖÇ 5 | 1 | 1 |