Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ASC720 | SÜRDÜRLEBİLİR GASTRONOMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı sürdürülebilirliğin önemini, gastronomi ve sürdürülebilirlik ilişkisini, sürdürülebilir beslenme modellerini, sürdürülebilir gıda sistemlerini açıklamaktır.
Öğr. Gör. Elif GÖKMEN
1 | Sürdürülebilirlik kavramını açıklar. |
2 | Sürdürülebilirlikte gastronominin yeri ve önemini açıklar. |
3 | Sürdürülebilir beslenme modellerini açıklar. |
4 | Sürdürülebilir gıda üretim sistemlerini açıklar. |
5 | Sürdürülebilir gastronomi kapsamına uygun planlama ve uygulama yapar. |
Birinci Öğretim
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok
Bu ders sürdürülebilirlik, gastronomi ilişkisi, sürdürülebilir beslenme modelleri, gıda üretim sistemlerinin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkileri, sürdürülebilirlik ve gastronomi turizmi, gıda israfı ve yeni nesil alternatif gıdalar üzerine içeriğe sahiptir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik kavramı, gelişimi ve tanımları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | |
2 | Gıda üretim sistemleri ve küresel sağlık sorunları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | |
3 | Gıda üretim sistemlerinin çevreye etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | |
4 | Besin üretiminde ayak izi sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | |
5 | Sürdürülebilir besin üretim sistemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | |
6 | Sürdürülebilir beslenme ve sürdürülebilir gastronomi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | |
7 | Sürdürülebilir beslenme modelleri I | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | |
8 | Sürdürülebilir beslenme modelleri II | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | |
9 | Yöresel mutfaklar ile gastronomi sürdürülebilirliğinin ilişkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | |
10 | Besin israfı, kayıpları ve atıkları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | |
11 | Sürdürülebilir gastronomi turizmi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | |
12 | Eko gastronomi ve sürdürülebilirlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | |
13 | Alternatif gıdalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | |
14 | Ödev sunumları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
FAO/WHO. Sustainable healthy diets – Guiding principles. Rome, 2019. Güncel literatür (sürdürülebilir gastronomi ile ilgili ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 26 | 26 |
Ev Ödevi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 |