Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ASC718 | YARATICI MUTFAK UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Tabak prezantasyon ilkelerini uyguluya bilme, ana yemek tabağı proporsiyonlamasını yapabilme. Lezzetli ve göze hoş görünen tabaklar yapabilme becerisinin kazanılması. Meyve ve sebze dekorlarını yapabilme becerisinin kazanılması.
Uğur Eren TAŞKESEN
1 | Aşçıların temel yetkinlikleri, mesleki özerkliklerini öğrenme ve uygulama |
2 | Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını anlama becerisini kazanmak |
3 | Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları açıklama ve analiz etme becerisi kazanmak |
4 | Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olma ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanabilmek |
5 | Sosları hazırlayabilmek ve bunları kullanarak yeni lezzetler oluşturabilmek |
6 | Türk mutfağının inceliklerine hâkim olmak ve Türk yemeklerini hatasız hazırlayabilmek.Yöresel mutfak bilgisine ve uygulama becerisine sahip olmak |
7 | Değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlayabilmek |
8 | Yeterli seviyede yabancı dil bilgisi, anlama ve konuşma becerisine sahip olmak, alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilmek |
9 | Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli mesleki bilgilere sahip aşçılar olarak takım çalışması yürütebilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek |
10 | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme gibi becerilere sahip olabilecektir.iyi iletişim kurabilmek |
Birinci Öğretim
yok
Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Takım/Grup Çalışması, Gösterme Uygulama - Alıştırma
Yaratıcı Mutfak Uygulamaları Yemek süsleme sanatının önemini kavramak, Meyvelerin görsel sunumu, Sebzelerin görsel sunumu, Kahvaltılıkları çekici bir şekilde sunma, Etlerin görsel sunumunu sağlama, Balıkların görsel sunumu sağlama, Izgara yemeklerini çekici bir şekilde hazırlama, Görsel olarak beğenilen gıdalar ile müşteri tatminini arttırma
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Aşçıların temel yetkinlikleri, mesleki özerklikleri | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması | ||
2 | Aşçıların yeniliklere bakış açısı | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması | ||
3 | Tabak Prezantasyonu ve ilkeleri | Uygulama atölyesinde çalışma yapma | ||
4 | Tabak proporsiyonları ve uygulamaları | Uygulama atölyesinde çalışma yapma | ||
5 | Tatlı tabakları yapma ve süsleme | Uygulama atölyesinde çalışma yapma | ||
6 | Meyve ve sebze dekorları ve uygulamaları | Uygulama atölyesinde çalışma yapma | ||
7 | Balık tabağı sunum şekiller | Uygulama atölyesinde çalışma yapma | ||
8 | Yeni Yemek reçetesi oluşturma-1 | Uygulama atölyesinde çalışma yapma | ||
9 | Et ürünleri ile yapılan tabak sunum şekilleri | Uygulama atölyesinde çalışma yapma | ||
10 | Salata dekorları ve tabaklaması | Uygulama atölyesinde çalışma yapma | ||
11 | Yeni Yemek reçetesi oluşturma-2 | Uygulama atölyesinde çalışma yapma | ||
12 | Meyve tabakları hazırlama ve süsleme | Uygulama atölyesinde çalışma yapma | ||
13 | Moleküler mutfak uygulamaları hakkında bilgi edinme | Uygulama atölyesinde çalışma yapma | ||
14 | Genel tekrar ve değerlendirme | Uygulama atölyesinde çalışma yapma |
MEGEP YAYINLARI DERS SLAYTLARI
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 50 | 1 | 50 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 10 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |