Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ASC714 | YİYECEK İÇECEK ENDÜSTRİSİNDE YENİ TRENDLER | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Yiyecek içecek alanında yaşanan gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkan yenilikleri saptayabilmesi, yiyecek ve içecek işletmeleri ile ilgili güncel gelişmeler hakkında fikir beyan edebilmesi, ulusal ve uluslararası turizm hareketleri sonucu turizmin gelişimi ile yiyecek-içecek işletmelerinde ortaya çıkan yeni eğilimleri tartışabilmesi hedeflenmektedir.
Öğr. Gör. Reyhan UZUN
1 | Yiyecek ve içecek endüstrisindeki küresel trendleri tanımlar. |
2 | Sürdürülebilir gıda üretimi ve çevre dostu uygulamaların önemini kavrar. |
3 | Tüketici davranışlarını ve tercihlerini etkileyen faktörleri değerlendirir. |
4 | Dijitalleşme ve yapay zeka gibi teknolojik gelişmelerin yiyecek ve içecek sektöründeki uygulamalarını inceler. |
5 | Sağlıklı ve alternatif beslenme trendlerini (örneğin vegan, glütensiz, fonksiyonel gıdalar) tanımlar. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok.
Yiyecek İçecek Endüstrisinde Yeni Trendler dersi Aşçılık Programı içindeki seçmeli derslerden biri olup yiyecek içecek alanında yaşanan gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkan yenilikleri öğrencilerin takip edebilmesi üzerine bir içeriğe sahiptir.Yiyecek içecek alanında yaşanan gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkan yenilikleri öğrencilerin takip edebilmesi üzerine bir içeriğe sahiptir. Bu derste uygulanacak olan program ve konular; yeşil restorantlar, Tematik restorantlar, Fast Casual ( Bistro Cafe , Fast Food restorantlar) restorantlar, İçecek endüstrisinde yeni trendler, Helal Gıdalı İşletmeler, Gastronomi Festivalleri ve Müzeleri, Yiyecek İçecek endüstrisinde sıfır atık ve sosyal sorumluluk uygulamaları, Yiyecek İçecek endüstrisinde İşletmenin kurulumunda yer ve mekan etkisi, yiyecek İçecek endüstrisinde Dijital uygulamalar, Gıda güvenliği ve Yeni yaklaşımlar, Yiyecek içecek Endüstrisi ve Sosyal Medya konularını kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders İzlencesi Tanıtımı | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay İncelemesi Grup Çalışması | Yok |
2 | Güncel Beslenme Akımları 1 | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay İncelemesi Grup Çalışması | Yok |
3 | Güncel Beslenme Akımları 2 | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay İncelemesi Grup Çalışması | Yok |
4 | Yeme Ortamı ve Etkileri | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay İncelemesi Grup Çalışması | Yok |
5 | Yiyecek İçecek İşletmelerinde Franchising ve Başarı Hikayeleri | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay İncelemesi Grup Çalışması | Yok |
6 | Dünyanın En İyi Restoranları ve Başarı Hikayeleri | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay İncelemesi Grup Çalışması | Yok |
7 | Temalı Restoran ve Barlar | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay İncelemesi Grup Çalışması | Yok |
8 | Ekolojik Gıda ve Yiyecek İçecek İşletmelerinde Kullanımı | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay İncelemesi Grup Çalışması | Yok |
9 | Yenilebilir Çiçekler | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay İncelemesi Grup Çalışması | Yok |
10 | Moleküler Gastronomi | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay İncelemesi Grup Çalışması | Yok |
11 | Gıda Güvenliğinde Yeni Yaklaşımlar | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay İncelemesi Grup Çalışması | Yok |
12 | Menü Mühendisliği | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay İncelemesi Grup Çalışması | Yok |
13 | Yiyecek Stilistliği ve Fotoğrafçılığı | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay İncelemesi Grup Çalışması | Yok |
14 | Gastronomi Turizmi | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay İncelemesi Grup Çalışması | Yok |
Barın, F., Girgin, G.K. (2021).Yeme Ortamı ve Etkileri. 19. Geleneksel Turizm Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 146-161 Bekar, A., Gümüş Dönmez, F. (2014).Temalı Restoranlar ve Temalı- Etnik Restoran Ayrımı. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (35). 797-803. Bekar, A., Karakulak, Ç. Yiyecek Ve İçecek Stilistliği ve Fotoğrafçılığı. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (53), 104-113. Cömert, M., Çavuş, O. (2016). Moleküler Gastronomi Kavramı (The Concept of Molecular Gastronomy). Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(4), 118-131. Uzun, D. (2019). Bingöl İlindeki Turizm İşletme Belgeli Otel Restoranlarının Menü Mühendisliği Analizi. Tourism and Recreation, 1(1), 9-14. https://www.theworlds50best.com/list/1-50 (Erişim Tarihi: 27.07.2022) Küçükkömürler, S., Şırvan, N. B., Sezgin, A. C. (2018). Dünyada ve Türkiye’de Gastronomi Turizmi. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi, 2(2), 78-85. Özdoğan, O. N. (2014). Yiyecek İçecek Endüstrisinde Trendler. Ankara: Detay Yayıncılık. Ötleş, S., Çağındı, Ö. (2004). Ekolojik Gıdaların Önemi ve Ekolojik Üzüm Üretimi. Akademik Gıda, 2(2), 36-38. Şahin, Ö., Kılıç, B. (2009). Yiyecek içecek işletmeciliğinde yenilebilir çiçekler, 3. Ulusal Gastronomi Sempozyumu ve Sanatsal Etkinlikler, 17-18. Uzun,M. (2020). Franchıse Kahve İşletmelerinde Hizmet Kalitesi, Marka Adı, Marka Güveni ve Marka İmajı Arasındaki İlişkiler. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 3 | 3 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 79 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 |