Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ASC711 | GIDA SAKLAMA VE MUHAFAZA TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı: öğrencinin hangi gıdayı hangi tekniklerle saklaması ve muhafaza altına alması gerektiğini vurgulamak ve bu teknikleri kullanması sonucu yeni ürünler üretebilmesini sağlamaktır.
Halis KABLAN
1 | Hangi gıdaya hangi muhafaza tekniğini uygulaması gerektiğini ayırt edebilir. |
2 | Muhafaza tekniklerinin tam anlamıyla uygular. |
3 | Gıda üretimi öncesi hijyenik şartları oluşturur. |
4 | Reçel, marmelat, turşu, pestil vb. muhazafa gıdalarını üretir. |
5 | Hijyenik gıda üretimi yapar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Gıdalarda görülen bozunma şekillerinin nedenlerini belirleyebilme ve bu bozunma şekillerine uygun muhafaza tekniklerini uygulayabilme yeteneğini kazandırabilme. Gıda muhafaza yöntemleri ve sirke, turşu, reçel, marmelat, salça, ketçap, salamura, konserve, pestil v.b. muhafaza yöntemlerinin uygulamalı anlatılması.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | 1.MİKROORGANİZMALARI UZAKLAŞTIRMA: Yıkama, Kesme ve Ayıklama,Santrifüjleme,Filtrasyon, Ekstraksiyon. | bilimsel video | ||
2 | Besinleri saklamanın önemi, besin işleme ve saklamanın besinlerin besin değerine etkisi. | bilimsel video | ||
3 | Sirke çeşitleri | Sirke yapımı | ||
4 | Sirke çeşitleri | Sirke yapımı | ||
5 | Turşu çeşitleri | Turşu yapımı | ||
6 | Turşu çeşitleri | Turşu yapımı | ||
7 | Besinleri Şekerle Saklama Yöntemleri (Reçel, marmelat ve jöle ) | reçel yapımı | ||
8 | Besinleri Şekerle Saklama Yöntemleri (Reçel, marmelat ve jöle ) | |||
9 | 2. MİKRİBİYAL AKT. YAVAŞLATMA: Soğutma, dondurma | bilimsel video | ||
10 | Kurutma ile saklama-Besinleri tuz ile saklama | bilimsel video | ||
11 | Besinleri Konserve Yön.ile Saklama (Meyve -Sebze konservesi) | Konserve yapımı | ||
12 | Besinleri Konserve Yön.ile Saklama (Salça,ketçap) | Salça yapımı | ||
13 | Besinleri Vakumla paketleme, modifiye ve kontrollü atmosferde ambalajlama, Katkı maddeleri ile saklama, tütsüleme, kürleme, 3.MİKROORGANİZMALARIN ÖLDÜRÜLMESİ:Besinleri pastörize, sterilize, alevden geçirme, haşlama, kavurma ile saklama, Besinleri ısısal olmayan yöntemlerle saklama | Ketçap yapımı | ||
14 | Ambalajlama ve etiketleme | bilimsel video |
1.Halis Kablan ders notları 2.Megep ders notları 3.Bilimsel videolar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Uygulama/Pratik | 2 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 65 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 |