GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ASC711 GIDA SAKLAMA VE MUHAFAZA TEKNİKLERİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı: öğrencinin hangi gıdayı hangi tekniklerle saklaması ve muhafaza altına alması gerektiğini vurgulamak ve bu teknikleri kullanması sonucu yeni ürünler üretebilmesini sağlamaktır.


Halis KABLAN


1 Hangi gıdaya hangi muhafaza tekniğini uygulaması gerektiğini ayırt edebilir.
2 Muhafaza tekniklerinin tam anlamıyla uygular.
3 Gıda üretimi öncesi hijyenik şartları oluşturur.
4 Reçel, marmelat, turşu, pestil vb. muhazafa gıdalarını üretir.
5 Hijyenik gıda üretimi yapar.

Birinci Öğretim


yok


yok


Gıdalarda görülen bozunma şekillerinin nedenlerini belirleyebilme ve bu bozunma şekillerine uygun muhafaza tekniklerini uygulayabilme yeteneğini kazandırabilme. Gıda muhafaza yöntemleri ve sirke, turşu, reçel, marmelat, salça, ketçap, salamura, konserve, pestil v.b. muhafaza yöntemlerinin uygulamalı anlatılması.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1.MİKROORGANİZMALARI UZAKLAŞTIRMA: Yıkama, Kesme ve Ayıklama,Santrifüjleme,Filtrasyon, Ekstraksiyon. bilimsel video
2 Besinleri saklamanın önemi, besin işleme ve saklamanın besinlerin besin değerine etkisi. bilimsel video
3 Sirke çeşitleri Sirke yapımı
4 Sirke çeşitleri Sirke yapımı
5 Turşu çeşitleri Turşu yapımı
6 Turşu çeşitleri Turşu yapımı
7 Besinleri Şekerle Saklama Yöntemleri (Reçel, marmelat ve jöle ) reçel yapımı
8 Besinleri Şekerle Saklama Yöntemleri (Reçel, marmelat ve jöle )
9 2. MİKRİBİYAL AKT. YAVAŞLATMA: Soğutma, dondurma bilimsel video
10 Kurutma ile saklama-Besinleri tuz ile saklama bilimsel video
11 Besinleri Konserve Yön.ile Saklama (Meyve -Sebze konservesi) Konserve yapımı
12 Besinleri Konserve Yön.ile Saklama (Salça,ketçap) Salça yapımı
13 Besinleri Vakumla paketleme, modifiye ve kontrollü atmosferde ambalajlama, Katkı maddeleri ile saklama, tütsüleme, kürleme, 3.MİKROORGANİZMALARIN ÖLDÜRÜLMESİ:Besinleri pastörize, sterilize, alevden geçirme, haşlama, kavurma ile saklama, Besinleri ısısal olmayan yöntemlerle saklama Ketçap yapımı
14 Ambalajlama ve etiketleme bilimsel video

1.Halis Kablan ders notları 2.Megep ders notları 3.Bilimsel videolar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Uygulama/Pratik 2 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 2 5 10
Bireysel Çalışma 5 3 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 65

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 3 4 2 3 2 5 2 3 1 4 5 3 3
ÖÇ 2 4 3 4 2 3 2 5 2 3 1 4 5 3 3
ÖÇ 3 4 3 4 2 3 2 5 2 3 1 4 5 3 3
ÖÇ 4 4 3 4 2 3 2 5 2 3 1 4 5 3 3
ÖÇ 5 4 3 4 2 3 2 5 2 3 1 4 5 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek