Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ASC711 | GIDA SAKLAMA VE MUHAFAZA TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı: öğrencinin hangi gıdayı hangi tekniklerle saklaması ve muhafaza altına alması gerektiğini vurgulamak ve bu teknikleri kullanması sonucu yeni ürünler üretebilmesini sağlamaktır.
Halis KABLAN
1 | Hangi gıdaya hangi muhafaza tekniğini uygulaması gerektiğini ayırt edebilir. |
2 | Muhafaza tekniklerinin tam anlamıyla uygular. |
3 | Gıda üretimi öncesi hijyenik şartları oluşturur. |
4 | Reçel, marmelat, turşu, pestil vb. muhazafa gıdalarını üretir. |
5 | Hijyenik gıda üretimi yapar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
gıda muhafaza yöntemleri ve sirke, turşu, reçel, marmelat, salça, ketçap, salamura, konserve, pestil v.b. muhafaza ürünleri yapımı
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | 1.MİKROORGANİZMALARI UZAKLAŞTIRMA: Yıkama, Kesme ve Ayıklama,Santrifüjleme,Filtrasyon, Ekstraksiyon. | bilimsel video | ||
2 | Besinleri saklamanın önemi, besin işleme ve saklamanın besinlerin besin değerine etkisi. | bilimsel video | ||
3 | Sirke çeşitleri | Sirke yapımı | ||
4 | Sirke çeşitleri | Sirke yapımı | ||
5 | Turşu çeşitleri | Turşu yapımı | ||
6 | Turşu çeşitleri | Turşu yapımı | ||
7 | Besinleri Şekerle Saklama Yöntemleri (Reçel, marmelat ve jöle ) | reçel yapımı | ||
8 | Besinleri Şekerle Saklama Yöntemleri (Reçel, marmelat ve jöle ) | Reçel yapımı | ||
9 | 2. MİKRİBİYAL AKT. YAVAŞLATMA: Soğutma, dondurma | bilimsel video | ||
10 | Kurutma ile saklama-Besinleri tuz ile saklama | bilimsel video | ||
11 | Besinleri Konserve Yön.ile Saklama (Meyve -Sebze konservesi) | Konserve yapımı | ||
12 | Besinleri Konserve Yön.ile Saklama (Salça,ketçap) | Salça yapımı | ||
13 | Besinleri Vakumla paketleme, modifiye ve kontrollü atmosferde ambalajlama, Katkı maddeleri ile saklama, tütsüleme, kürleme, 3.MİKROORGANİZMALARIN ÖLDÜRÜLMESİ:Besinleri pastörize, sterilize, alevden geçirme, haşlama, kavurma ile saklama, Besinleri ısısal olmayan yöntemlerle saklama | Ketçap yapımı | ||
14 | Ambalajlama ve etiketleme | bilimsel video |
1.Halis Kablan ders notları 2.Megep ders notları 3.Bilimsel videolar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Uygulama/Pratik | 2 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 65 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 2 | 1 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 |