Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ASC703 | PASTACILIK TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Pastacılık teknikleri dersi, öğrencilere ileri seviye pastacılık ve ekmekçilik ile ilgili gerekli teorik ve pratik beceriyi kazandırır. Öğrenci ileri pastacılık ve ekmekçilik yapımında kullanılan teknikleri, malzemeleri ve ekipmanları tanır ve uygulayabilir
Öğretim Görevlisi Soner BEŞCANLAR
1 | Pastacılığın temel ve ileri ekipmanlarını bilir ve uygular. |
2 | Pastacılıkta kullanılan temel malzemeleri tanır. |
3 | Temel Hamurların neler olduğunu, çeşitlerini ve uygulama yerlerini bilir. |
4 | Kıyılarak yapılan hamurların kalite kriterlerini bilir ve uygular |
5 | Pişirilerek yapılan hamurların kalite kriterlerini bilir ve uygular. |
Birinci Öğretim
bulunmamaktadır
öneri bulunmamaktadır
Öğrencileri pastane işleyişi ve düzeni hakkında bilgilendirmek; temel pasta hazırlama ve sunumu hakkında bilgi ve beceri kazandırır.Bu derste öğrenciye, Tart, tartolet, paylar, yaş pastalar, kuru pastalar ve katkılı ekmekleri hazırlama ve süsleme yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Pasta süslemede renk desen uygulamaları, Resim bilgisi ile süsleme yöntemleri, Pasta süslemede kullanılan araçlar,Süsleme gereçlerinin hazırlanması ve kullanımı, Krema çeşitleri, Sos çeşitleri, Şurup çeşitleri, Gato pasta, Baton pasta, Rulo pasta, Kurabiyeler, Mayalı hamurlardan kuru pastalar hazırlama,Çırpılarak yapılan hamurlardan kuru pastalar hazırlama, Pişirilerek yapılan hamurlardan kuru pastalar hazırlama, Milföy hamurundan kuru pastalar hazırlama, Tart ve tartölet ve paylar, konularını içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Pastacılığın Tarihçesi ve tanımı | |||
2 | pastacılıkta kullanılan araç, gereç ve tanımları | pastacılıkta kullanılan araç, gereç ve tanımları | ||
3 | Kurabiye Çeşitleri ve Yapım Teknikleri | Kurabiye Çeşitleri ve Yapım Teknikleri | ||
4 | Kiş Yapım Teknikleri ve Dolguları | Kiş Yapım Teknikleri ve Dolguları | ||
5 | Tart ve Pie Yapım Teknikleri | Tart ve Pie Yapım Teknikleri | ||
6 | Ekler, Profiterol, Religuese. | Ekler, Profiterol, Religuese. | ||
7 | Dökme Hamurlar Pancakes ve Waffle . | Reçel ve Marmelatlar, Dökme Hamurlar Pancakes ve Waffle . | ||
8 | Mereng Çeşitleri,Yapım Teknikleri ve Kullanım Alanları | Mereng Çeşitleri,Yapım Teknikleri ve Kullanım Alanları | ||
9 | Pandispanya Yapım Teknikleri | Pandispanya Yapım Teknikleri | ||
10 | Sponge Cake Making Techniques | Sponge Cake Making Techniques | ||
11 | Pandispanya – Yaş Pasta Yapım Teknikleri | Pandispanya – Yaş Pasta Yapım Teknikleri | ||
12 | Şeker hamuru ile yaş pasta yapım teknikleri | Şeker hamuru ile yaş pasta yapım teknikleri | ||
13 | Şeker hamuru ile yaş pasta yapım teknikleri | Şeker hamuru ile yaş pasta yapım teknikleri | ||
14 | trend pastaların krema ve soslarına hakim olabilme | trend pastaların krema ve soslarını yaparak pastayı sunuma hazırlayabilme |
Professional Baking“ –Wayne Gissle
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
hayır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Performans | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 5 | 2 | |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 5 | 3 |