Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ASC124 | SOĞUK MUTFAK | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Önlisans
Bu dersin amacı, öğrencilere soğuk mutfağı tanımlayarak, soğuk mutfakta yer alan teknikler ve sunum metotlarını aktarmaktır.
ÖĞR.GÖR. ALPARSLAN MUSTAFA TUNCER
1 | Soğuk mutfak sanitasyon ve güvenliğini tartışabileceklerdir. |
2 | Soğuk mutfak tanımını ayırt edebileceklerdir. |
3 | Soğuk mutfak tekniklerini uygulayabileceklerdir. |
4 | Şarküteri ve soğuk mutfak uygulamalarını tartışabileceklerdir. |
5 | Soğuk mutfak tabak tasarım ve stilistliğini örnekleyebileceklerdir |
Birinci Öğretim
Bu dersin herhangi bir önkoşulu bulunmamaktadır.
Diğer Husus Yoktur
Soğuk mutfak sanitasyon ve güvenliğini tartışabileceklerdir. Soğuk mutfak tanımını ayırt edebileceklerdir. Soğuk mutfak tekniklerini uygulayabileceklerdir. Şarküteri ve soğuk mutfak uygulamalarını tartışabileceklerdir. Soğuk mutfak tabak tasarım ve stilistliğini örnekleyebileceklerdir Türk mutfağında soğuk mutfak uygulamalarını yorumlayabileceklerdir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Soğuk Mutfağa Giriş / Soğuk Mutfak Sanitasyon ve Güvenlik / Ekipmanlar | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması | ||
2 | Soslar ve Lezzetlendiriciler /Uygulama | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması | ||
3 | Şarküteri / Uygulama | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması | ||
4 | Füme Teknikleri, Tuzlama / Uygulama | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması | ||
5 | Aperatifler ve Ordövrler – 1 / Uygulama | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması | ||
6 | Aperatifler ve Ordövrler – 2 / Uygulama - Peynirler | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması | ||
7 | Kraker ve Chutney / Uygulama | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması | ||
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | ||
9 | Pate ve Terrine – 1 / Uygulama | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması | ||
10 | Pate ve Terrine – 2 / Uygulama | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması | ||
11 | Moleküler Gastronomi Uygulamaları | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması | ||
12 | Soğuk Çorbalar-Sorbeler / Uygulama | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması | ||
13 | Türk Mezeleri 1 / Uygulama | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması | ||
14 | Türk Mezeleri 2 / Uygulama | Sınıf ortamında anlatılarak açıklanması |
MEGEP Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar | 3 | 3 | 9 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Alan Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Performans | 7 | 3 | 21 |
Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |