Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Önlisans
1 |
Aşçıların temel yetkinlikleri, mesleki özerkliklerini öğrenme ve uygular |
2 |
Pişirme tekniklerinin beslenme, besin ögeleri ve sağlık üzerine etkilerini tanımlar |
3 |
Aşçılık mesleğinin temel kavramlarından olan pişirme tekniklerini kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları açıklama ve analiz etme becerisi kazanır |
4 |
Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olma ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanabilir |
5 |
Pişirme tekniklerini kullanarak Sosları hazırlayabilmek ve bunları kullanarak yeni lezzetler oluşturabilir. |
6 |
Türk mutfağını pişirme tekniklerine hâkim olmak ve Türk yemeklerini hatasız hazırlayabilmek.Yöresel mutfakların pişirme bilgisine ve uygulama becerisine sahip olur |
7 |
Değişik ülke mutfaklarının pişirme tekniklerine bilmek , uygulayabilmek, yemeklerini hazırlayabilir. |
8 |
Pişirme teknikleri ve mutfakta dikkat edilecek iş güvenliği ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar. |
9 |
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli mesleki bilgilere sahip aşçılar olarak takım çalışması
yürütebilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilir |
10 |
Kırmızı etleri, beyaz etleri. balık, sebzeleri, kuru baklagilleri pişirmeye hazırlar, pişirebilir. |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Mutfağın önemi |
|
|
2 |
Kuru ısıda pişirme yöntemleri |
|
|
3 |
Sıvı içerisinde pişirme yöntemleri |
|
|
4 |
ızgarada pişirme, fırında pişirme |
|
|
5 |
Sote pişirme, haşlama, poche pişirme, buharda pişirme |
|
|
6 |
Sebze, yumurta pişirme |
|
|
7 |
Kırmızı Etleri pişirme, mühürleme |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
Sous vide pişirme yöntemi |
|
|
10 |
Asitte pişirme, tuzda pişirme |
|
|
11 |
Tütsüleme, baharatlarla pişirme |
|
|
12 |
Standart reçete hazırlama |
|
|
13 |
Dünya mutfaklarından pişirme teknikleri, füzyon mutfak uygulamaları |
|
|
14 |
Genel tekrar ve değerlendirme |
|
|
15 |
final sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
2 |
50 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma |
1 |
50 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
2 |
1 |
2 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
14 |
1 |
14 |
Uygulama Sınavı |
50 |
1 |
50 |
Laboratuvar |
14 |
3 |
42 |
Takım/Grup Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
5 |
1 |
5 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
128
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PÇ 13 |
PÇ 14 |
ÖÇ 1 |
4
|
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
|
|
4
|
|
5
|
|
4
|
ÖÇ 2 |
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
4
|
3
|
|
5
|
|
4
|
|
4
|
|
ÖÇ 3 |
4
|
5
|
5
|
4
|
4
|
4
|
|
4
|
|
4
|
|
4
|
|
4
|
ÖÇ 4 |
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
5
|
|
4
|
|
4
|
|
4
|
|
4
|
ÖÇ 5 |
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
|
4
|
|
4
|
|
5
|
|
4
|
ÖÇ 6 |
4
|
5
|
4
|
5
|
5
|
4
|
|
|
4
|
4
|
|
4
|
|
4
|
ÖÇ 7 |
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
4
|
5
|
|
4
|
|
4
|
|
4
|
|
ÖÇ 8 |
4
|
4
|
4
|
4
|
3
|
4
|
|
4
|
|
4
|
|
4
|
|
4
|
ÖÇ 9 |
5
|
5
|
4
|
4
|
4
|
4
|
|
4
|
|
4
|
|
4
|
|
4
|
ÖÇ 10 |
5
|
4
|
4
|
5
|
5
|
4
|
|
4
|
5
|
|
4
|
|
|
4
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek