GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ASC118 YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ YÖNETİMİ Ders 1 1 3,00

Önlisans


Türkçe


Hızla gelişen ve bir işletme türü olan yiyecek içecek işletmelerinin turizm endüstrisi içerisindeki konumu ve planlama, mutfak organizasyonu, menü planlaması ile üretim ve servis aşamalarını anlatmaktır.


Öğr. Gör. Reyhan UZUN


1 Yiyecek içecek işletmelerini tanıyarak sınıflandırır.
2 Yiyecek içecek işletmelerinin organizasyon yapısını ve işleyişini açıklar.
3 Yiyecek içecek işletmesinde servis, menü ve hijyen konularının önemini açıklar.
4 Yiyecek içecek işletme kurulumunu tasarlar.
5 Yiyecek içecek işletmelerinde halkla ilişkiler faaliyetlerini ve hizmet pazarlamasını uygular.

Birinci Öğretim


Yok.


Yok.


Yiyecek ve içecek hizmetleri yönetimi dersi sektörde yiyecek-içecek departmanlarında planlama, mutfak organizasyonu, menü planlaması ile üretim ve servis aşamalarını içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Ağırlama ve Yiyecek İçecek Endüstrisi
3 Yiyecek İçecek İşletmelerinin Sınıflandırılması, Organizasyon Yapısı, Yönetimi
4 Menü Çeşitleri ve Menünün Önemi
5 Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Hijyen ve Sanitasyon
6 Yiyecek İçecek Hizmeti Veren İşletmelerin Kuruluş Yeri ve Seçimi, Yatırım Maliyetleri
7 Yeme Ortamı ve Etkileri
8 Üretim Plânlaması
9 Konuk İletişimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi
10 Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Pazarlama Uygulamaları
11 Yiyecek İçecek İşletmelerinde Franchising ve Başarı Hikayeleri
12 Menü Mühendisliği
13 Personel Yönetimi ve Maliyet Kontrolü
14 Yiyecek İçecek Sektöründe Sürdürülebilirlik ve Teknoloji Kullanımı

Aslan, H., Topaloğlu, C., Yozukmaz, N., Kılıç, B. (2017). Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Duyusal Pazarlama Uygulamaları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(Special Issue 2), 287-300. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Yiyecek ve İçecek Servisi. Sevtap, Ü., Akkuş, G., ve Akkuş, Ç. (2014). Yiyecek İçecek İşletmelerinde Atmosfer, Duygu, Memnuniyet ve Davranışsal Sadakat İlişkisi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, (1), 23-49. Ünal, A. (2019). Otel İşletmelerinde Konuk İletişimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi. http://acikerisim.klu.edu.tr/xmlui/handle/20.500.11857/1334 (Erişim Tarihi: 28.07.2022)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Quiz 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Quiz için Bireysel Çalışma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 71

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 1 1 4 1 5
ÖÇ 2 5 4 2 4 4 5
ÖÇ 3 5 4 2 4 5 1 5
ÖÇ 4 5 4 4 1 4 5
ÖÇ 5 5 4 2 4 4 2 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek