Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ASC111 | GASTRONOMİ VE YİYECEK TARİHİ | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste, toplumların yeme-içme alışkanlıklarının tarihsel gelişimi ve mutfak kültürlerinin oluşumunda etkili olan faktörlerin kavratılması amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Reyhan UZUN
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular. |
2 | Gastronominin sanatsal ve bilimsel boyutlarını açıklar. |
3 | Gastronomiyi, bir turistik çekicilik ve ağırlama endüstrisinin bir boyutu olarak açıklar ve örnekler verir. |
4 | Yiyeceğin ekonomik, sosyal, kültürel, çevresel ve dini önemi hakkında tartışır ve örnekler verir. |
5 | Gastronomi, turizm ve ağırlama endüstrisi arasındaki bağlantıyı açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok.
Bu ders Gastronomi ve Yiyecek Tarihi konusunda temel bilgiler öğretmeye yöneliktir. Toplumların yeme-içme alışkanlıklarının tarihsel gelişimi ve mutfak kültürlerinin oluşumunda etkili olan faktörlerin kavratılması amaçlanmaktadır. Bu ders Gastronomi ve Yiyecek Tarihi konusunda temel bilgiler öğretmeye yöneliktir. Gastronomiyi, bir turistik çekicilik ve ağırlama endüstrisinin bir boyutu olarak açıklar ve örnekler verir. Yiyeceğin ekonomik, sosyal, kültürel, çevresel ve dini önemini açıklayabilir ve örnekler verilir. Gastronominin sanatsal ve bilimsel boyutlarını açıklar. Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygulamak.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Gastronominin Anlamı ve Önemi | ||
2 | Gastronominin Bilimsel ve Sanatsal Boyutları | ||
3 | Turistik Ürün, Çekicilik ve Ağırlamanın Bir Unsuru Olarak Gastronomi | ||
4 | Tarih Öncesi Çağlar (Antik Çağ) | ||
5 | Eski Taş Çağı, Orta Taş Çağı, Yeni Taş Çağı, Çanak Çömlekli Dönem, Bakır Taş Çağı, Tunç Çağı | ||
6 | Sümerlerde ve Hititlerde Yemek Kültürü | ||
7 | Antik Mısırda Yemek Kültürü, Antik Yunan Yemek Kültürü | ||
8 | Roma İmparatorluğunda Yemek Kültürü | ||
9 | Tek Tanrılı Dinlerin Mutfağa Etkisi (Musevilik) | ||
10 | Ortaçağda Yemek Kültürü | ||
11 | Yeni Gıda Maddeleri, Çatal Devrimi | ||
12 | Careme ve Klasik Mutfak, Escoffier ve Yüksek Mutfak | ||
13 | Birinci ve İkinci Dünya Savaşı ve Sonrası | ||
14 | Anadolu’da Yemek Kültürü |
Gastronomi ve Yiyecek Tarihi / Prf. Dr. Atilla AKBABA https://tulgaalbustanlioglu.wixsite.com/tulga/gastronomitarihi Özdemir, Gözde & Dülger Altıner, Dilek (2019). “Gastronomi Kavramları ve Gastronomi Turizmi Üzerine Bir İnceleme”, Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,12 (1), 1-14 Türker., İşleroğlu, H. (2020). Gıda Mühendisliği ve Gastronomi Bilimi: Ortak Yaklaşımlar ve Ortak Gelişim. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8 (2), 1552-1577 Yıldız M., Yılmaz M. (2020). Gastronomi Alanındaki Trendlere Bir Bakış. Sivas İnterdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 5,19-35
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 67 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | |||||||
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 |