Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY725 | EKİP ÇALIŞMASI VE LİDERLİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
İnsanların işe ruhunu katmaları ve severek en üst düzeyde performans göstermeleri ise ´Liderlik´, ´Takım Çalışması´ ve tam bir ´Motivasyon´ ile mümkün olabilir. Tüm bunlar ise ancak kişilerin beyinlerini ve vücutlarını nasıl kullanacaklarını öğrenmeleri ile mümkündür. Bu derste; liderlik sırları ve liderliğin paylaşılması, güçlendirme, takım olma becerileri ve koşulları; başarılı örnekler verilerek ve grup çalışmaları ile desteklenip liderlik ve etkili bir takım olma becerisi oluşturulmaya çalışılacaktır.
İlk ve Acil Yardım Programı Öğretim Elemanları
1 | Lider tanımını yapabilir, liderlik niteliklerini açıklayabilir ve lider-yönetici ayrımını yapabilir. |
2 | Liderlik teorileri, özellik, davranışsal ve durumsal yaklaşımlara hakimdir. |
3 | Sinerji kavramı, ekip kavramı ve ekip çalışmasının önemini bilir. |
4 | Etkili takım yönetimi konusunda bilgi sahibidir. |
5 | Takım çalışmasının iş yaşamı açısından önemini bilir. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Liderlik, liderlik teorileri, ekip (takım), ekip (takım) ruhu ve ekip oluşturma ve etkili ekipler için yönetim konuları bu dersin içeriğinde yer alan temel konulardır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Liderliğin tanımı, kapsamı, doğası ve önemi | Soru-Yanıt | Araştırma |
2 | Liderlik Yaklaşımları; Durumsallık Yaklaşımları | Soru-Yanıt | Araştırma |
3 | Liderlik ve Yöneticilik | Soru-Yanıt | Araştırma |
4 | Liderlik Yaklaşımları; Özellik yaklaşımı | Soru-Yanıt | Araştırma |
5 | Liderlik Yaklaşımları; Davranışsal Yaklaşımlar | Soru-Yanıt | Araştırma |
6 | Yeni Liderlik Model ve yaklaşımları; Karizmatik, dönüşümcü liderlik, e-liderlik. | Soru-Yanıt | Araştırma |
7 | Liderlikte gruplar ve ekipler. Ekip ruhu. | Soru-Yanıt | Araştırma |
8 | Ara sınavLiderlikte gruplar ve ekipler. Ekip ruhu. | Soru-Yanıt | Araştırma |
9 | Ekip oluşturma, etkili ekip yönetimi. | Soru-Yanıt | Araştırma |
10 | Takım içi ve takımlar arası iletişim | Soru-Yanıt | Araştırma |
11 | İş yaşamında ekip çalışmalarının önemi. | Soru-Yanıt | Araştırma |
12 | Ekip Tipleri | Soru-Yanıt | Araştırma |
13 | Ekip çalışmalarında riskler | Soru-Yanıt | Araştırma |
14 | Uygulamalı ekip çalışması | Soru-Yanıt | Araştırma |
1. Sökmen, Alptekin, "Örgütsel Davranış", Detay Yayıncılık, Ankara, 2014. Baltaş, Acar. 2. "Türk Kültüründe Yönetmek", Remzi Kitabevi, İstanbul, 2012.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 0 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Okuma | 6 | 1 | 6 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 1 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |