Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY715 | SAĞLIK ALANINDA MAKALE OKUMA VE YORUMLAMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin araştırma makalesini bilimsel araştırma kriterlerine göre eleştirerek okumasını sağlamaktır.
Öğr. Gör. Dr. Nida KIYICI
1 | Araştırma makalesinin bölümlerini tanımlar ve bölümlerin özelliklerini sıralar. |
2 | Araştırma başlığının makalenin bütününü temsil edip etmediğini değerlendirir. |
3 | Yazarın tüm makaleyi mantıklı ve açık bir şekilde yazıp yazmadığını değerlendirir. |
4 | Yazarın tüm makaleyi mantıklı ve açık bir şekilde yazıp yazmadığını değerlendirir. |
5 | Bilimsel makale değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Her öğrenci bu ders kapsamında bilimsel araştırma eleştirisi yapmayı öğrenir. Araştırma eleştirisi araştırmanın özetinin, örneklem, method ve malzeme ve veri analizini içeren araştırma deseninin özelliklerinin, araştırmanın güçlü ve zayıf yönlerinin, geçerlik ve güvenirliğinin, bulguların sunumunun, tartışma ve sonuçlarının yorumlanmasını içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Araştırma makalesinin bölümlerini tanımlar ve bölümlerin özelliklerini sıralar. | Grup çalışması, makale ödevi sunumu | Makale bulma ve hazırlanma |
2 | Araştırma başlığının makalenin bütününü temsil edip etmediğini değerlendirir | Grup çalışması, makale ödevi sunumu | Makale bulma ve hazırlanma |
3 | Özetin bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder. | Grup çalışması, makale ödevi sunumu | Makale bulma ve hazırlanma |
4 | Girişin bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder. | Grup çalışması, makale ödevi sunumu | Makale bulma ve hazırlanma |
5 | Method bölümünün ve bulguların bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder. | Grup çalışması, makale ödevi sunumu | Makale bulma ve hazırlanma |
6 | Bulguların bilimsel çalışmaya ve bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu analiz eder | Grup çalışması, makale ödevi sunumu | Makale bulma ve hazırlanma |
7 | Tartışmanın ve sonucun bilimsel çalışmaya ve bilimsel makale yazma kurallarına uygunluğunu değerlendirir. | Grup çalışması, makale ödevi sunumu | Makale bulma ve hazırlanma |
8 | Yazarın tüm makaleyi mantıklı ve açık bir şekilde yazıp yazmadığını değerlendirir. | Grup çalışması, makale ödevi sunumu | Makale bulma ve hazırlanma |
9 | Bilimsel makale değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | Grup çalışması, makale ödevi sunumu | Makale bulma ve hazırlanma |
10 | Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme | Grup çalışması, makale ödevi sunumu | Makale bulma ve hazırlanma |
11 | Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme | Grup çalışması, makale ödevi sunumu | Makale bulma ve hazırlanma |
12 | Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme | Grup çalışması, makale ödevi sunumu | Makale bulma ve hazırlanma |
13 | Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme | Grup çalışması, makale ödevi sunumu | Makale bulma ve hazırlanma |
14 | Bir Araştırma Makalesini-Eleştirel Okuma ve Değerlendirme | Grup çalışması, makale ödevi sunumu | Makale bulma ve hazırlanma |
Çeşitli tezler, Michaei Coughian, Patricia Cronin, Frances Ryan: Step'by-step guide to critiquing research. Part 1: quantitative research. British Journal of Nursing. 2007. Vol 16, No II, 658-663. Evaluating and Critiquing Nursing Research. http://nursingplanet.com/Nursing_Research/critiquing_nursing_research.html Rose Nieswiadomy. Evaluating research findings for nursing practice. http://www.tnad4.org/images/ERFFNP.pdf Polly Lee. Understanding and critiquing qualitative research papers. Nursing Times.net, Vol: 102, Issue: 29, Page No: 30.http://www.nursingtimes.net/nursing-practice/clinical-zones/educators/understanding-and-critiquing-qualitative-research-papers/203129.article Polly Lee. Understanding and critiquing quantitative research papers. Nursing Times.net, Vol: 102, Issue: 28, Page No: 28. http://www.nursingtimes.net/nursing-practice/clinical-zones/educators/understanding-and-critiquing-quantitative-research-papers/201659.article
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Makale Kritik Etme | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 |