Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY708 | SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Sağlığının korunması ve geliştirilmesinde izlenmesi gereken basamaklar hakkında öğrencinin uygulamalarda görev alabilecek düzeyde yeterli donanıma sahip olmasıdır.
İlk ve Acil Yardım Programı Öğretim Elemanları
1 | Küresel sağlık problemlerini tanımlar. |
2 | Problemler karşısında yorumlama becerisini geliştirir. |
3 | Sağlığı geliştirme kavramlarını açıklar. |
4 | Toplumdaki riskli grupları tanımlar. |
5 | Özel gruplar için sağlığı geliştirme programları hazırlar. |
6 | Karşılaşılan problemlere yönelik karar verme süreci geliştirir. |
7 | Karşılaşılan problem çözümleri için alternatif çözüm yolları geliştirir. |
8 | Sağlık sorunlarında çözümleyici yaklaşımlarını geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sağlık ve hastalıkta temel kavramlar, sağlığın psikososyal yönü, sağlığı geliştirici davranışlar, sağlığın geliştirilmesinde modeller, sağlığı geliştirme stratejileri, sağlığın geliştirilmesi ve hemşirelik süreci, yaşam dönemlerine özgü sağlığı geliştiren uygulamalar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim hedefleri | ||
2 | Sağlığı koruma ve geliştirme kavramı | Tartışmalı ders, soru cevap | |
3 | Küreselleşme ve sağlık | Tartışmalı ders, soru cevap | |
4 | Sağlığın geliştirilmesi ve sosyal pazarlama | Tartışmalı ders, soru cevap | |
5 | Sağlığın geliştirilmesinde bilişim ve medya | Tartışmalı ders, soru cevap | |
6 | Sağlık okuryazarlığı, sağlık iletişimi ve sağlığı geliştirme | Tartışmalı ders, sözlü ödev | |
7 | Türkiye’de ve dünyada obezite sorunu ve yönetimi | Tartışmalı ders, sözlü ödev | |
8 | Sağlığın geliştirilmesinde fitoterapi uygulamaları | ||
9 | Perinatal durumların yönetimi | Tartışmalı ders, soru-cevap | |
10 | Sağlığın geliştirilmesi ve akılcı ilaç kullanımı | Tartışmalı ders, soru-cevap | |
11 | Sağlık Kuruluşlarında Birey Odaklı Sağlığı Geliştirme Uygulamaları | Tartışmalı ders, soru-cevap | |
12 | Kişilerarası etkileşimlerin yönetimi ve sağlığı geliştirme | Tartışmalı ders, soru-cevap | |
13 | Sağlığı Geliştirme modelleri | Sözlü ödev | |
14 | Sağlığı geliştirme ve destekleyici çevre | Sözlü ödev, tartışmalı ders |
Health promotion: disciplines, diversity, and development. Robin Bunton and Gordon Macdonald(Eds). London ; New York: Routledge, 2nd ed., 2002. Polan EU, Taylor DR. Journey across the life span: Human development and health promotion.Philadelphia: F.A. Davis, 2nd ed., 2003. Promoting health through schools: report of a WHO Expert Committee on Comprehensive
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 6 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 7 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ||
ÖÇ 8 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |