GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TVP111 PAZARLAMA İLKELERİ I Ders 1 1 5,00

Önlisans



Temel Pazarlama kavramlarının anlaşılması, pazarlama karması elemanları çerçevesinde pazarlama uygulamalarının anlaşılması, müşteri ilişkileri yönetiminin anlaşılması, doğrudan pazarlama yöntemlerinin kazandırılması


Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü Öğretim Elemanları


1 Pazarlama temel bilgilerine sahip olur
2 Pazarlama karmasının kullanabilir
3 Doğrudan pazarlama bilgisine sahip olur
4 Müşteri ilişkileri yönetimi bilgilerine sahip olmalarının sağlar
5 Bütünleşik Pazarlama İletişiminin öğrenir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlama kavramının tanımı, pazarlama yaklaşımları, Pazarlama kararlarıyla ilgili makro ve mikro çevre faktörleri, Pazarlama Bilgi sistemi, Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırması süreci


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersle ilgili temel kaynaklar ve tanışma Soru - Yanıt Araştırma
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama yaklaşımları ve gelişimi. Soru - Yanıt Araştırma
3 Pazarlama yönetimi kavramı, pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi. Soru - Yanıt Araştırma
4 Pazarlama kararlarıyla ilgili makro çevre faktörleri. Soru - Yanıt Araştırma
5 Pazarlama kararlarıyla ilgili mikro çevre faktörleri Soru - Yanıt Araştırma
6 Endüstriyel pazar ve özellikleri. Soru - Yanıt Araştırma
7 Uluslararası pazarlama. Soru - Yanıt Araştırma
8 Pazarlama karması – Ürün Soru - Yanıt Araştırma
9 Pazarlama karması – Fiyat Soru - Yanıt Araştırma
10 Pazarlama karması - Dağıtım Kanalları Soru - Yanıt Araştırma
11 Pazarlama karması - Tutundurma Soru - Yanıt Araştırma
12 Pazarlama Bilgi sistemi Soru - Yanıt Araştırma
13 Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırması süreci, Soru - Yanıt Araştırma
14 Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırması süreci, Soru - Yanıt Araştırma

Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr.İsmet Mucuk, 20.Basım, Türkmen Kitapevi Pazarlama İlkeleri, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi,2020 Pazarlama İlkeleri, İstanbul Üniversitesi Uzaktan Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Pazarlama Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, 2018 Pazarlama Stratejileri, İstanbul Üniversitesi Uzaktan Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 65
Ev Ödevi 1 35
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 4 5 4
ÖÇ 3 4 5 4 3
ÖÇ 4 5 5 5 4
ÖÇ 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek