GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TUD001 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilerin tüketim kavramını ve tüketici davranışlarının nasıl şekillendiğini, nelerden etkilendiğini ya da nasıl etkilenebileceğini öğrenmelerini ve mesleki yaşamlarındaki sektörde bu bilgi ve yetkinliklerin kullanımını amaçlamaktadır. Ayrıca tüketici davranışları dersi eğitimi alan öğrencilerin, pazarlama ve satış aşamalarında, bu derste edindikleri bilgi ve yetkinliklerinden etkin bir şekilde faydalanmaları amaçlanmaktadır


Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü Öğretim Elemanları


1 Tüketici davranışlarının nedenleri ve tüketicilerin neyi neden yaptıkları hakkında bilgi sahibi olur
2 Pazarlama stratejilerinin rekabet koşulları çerçevesinde düzenlenmesini sağlayabilen yetkinliklere sahip olur
3 Bilinçli pazarlama ve satış stratejilerinin alt yapısının oluşturur ve geliştirilebilir
4 Tüketicilerin satın alma öncesi ve satın alma sonrası davranışlarının tahmin edebilir ve buna uygun stratejiler geliştirir
5 Birey ve grupların tüketim özelliklerine uygun seçenekleri sunar

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.


Yok


Tüketici davranışlarının nedenleri ve tüketicilerin neyi-neden yaptıkları hakkında bilgi sahibi olunması, Pazarlama stratejilerinin rekabet koşulları çerçevesinde düzenlenmesini sağlayabilen yetkinliklere sahip olunması, Bilinçli pazarlama ve satış stratejilerinin alt yapısının oluşturulması, geliştirilebilmesi, Tüketicilerin satın alma öncesi ve satın alma sonrası davranışlarının tahmin edilmesi ve buna uygun stratejiler geliştirilmesi, Birey ve grupların tüketim özelliklerine uygun seçeneklerin sunulması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders Konularının öğrencilerle Paylaşılması ve Dersin İşlenişine İlişkin Öğrencilere Bilgi Aktarımı, Tanışma Soru - Yanıt Araştırma
2 Tüketim, Tüketici, Tüketici Davranışları Kavramlarının açıklanması Soru - Yanıt Araştırma
3 Tüketici Davranışının Tarihsel Süreci (Tüketici Davranış Modelleri) ve Tüketici Davranışlarının diğer Disiplinlerle İlişkisi Soru - Yanıt Araştırma
4 Post-modernizm, Tüketim Kültürü ve Tüketim Toplumu Kavramları Soru - Yanıt Araştırma
5 Tüketici Davranışlarının Pazarlamadaki Önemi (Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma) Soru - Yanıt Araştırma
6 Tüketici Satın Alma Kararını Etkileyen Öncül Durumlar Soru - Yanıt Araştırma
7 Tüketici Davranışında Bireysel Etkiler Soru - Yanıt Araştırma
8 Tüketici Davranışında Kültürel Etkiler ve Tüketici Yaşam Biçimi Soru - Yanıt Araştırma
9 Tüketici Davranışlarında Kültürel Etkiler Soru - Yanıt Araştırma
10 Tüketici Davranışında Grup Etkisi ve Danışma Grupları Soru - Yanıt Araştırma
11 Tüketici Davranışında Toplumsal Sınıflar Soru - Yanıt Araştırma
12 Tüketici Satın Alma Karar Süreci Soru - Yanıt Araştırma
13 Digital çağ ve Tüketici Davranışına Etkileri, Etik ve Tüketici Etiği Kavramı Soru - Yanıt Araştırma
14 Tüketici Hakları Soru - Yanıt Araştırma

1. Tüketici Davranışları, 2008, Prof.Dr. Yavuz Odabaşı ve Yrd.Doç.Dr. Gülfidan Barış, 8.Basım, MediaCat 2. Tüketici Davranışları, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Anıl Değermen Erenkol, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi 3. Tüketici Davranışları, 2019, Ed. Emre Ozan Aksöz, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını 4



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 65
Ev Ödevi 1 35
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 103

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 4 1
ÖÇ 2 3 2
ÖÇ 3 4 3 2
ÖÇ 4 2 2
ÖÇ 5 2 2 4 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek