GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MIY001 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilerin müşteri ilişkileri yönetiminin önemini kavrayabilmesi. Pazarlama açısından müşteri ile iletişimin gerekliliğini anlaması ve müşteri sadakati, müşterinin elde tutulması ve müşteri portföyünü oluşturmada izleyecekleri yolların öğretilmesi.


Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Öğretim Görevlileri


1 Müşteri İlişkileri Yönetiminin pazarlama açısından öneminin tespit eder
2 Pazarlama Açısından müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatinin işletme performansına etkisinin kavrar
3 Müşteri İlişkilerini geliştirir ve etkin olarak müşteri ilişkileri yönetiminin sağlar
4 Müşteri tanıları ve yeni müşteri kazanımının sağlar
5 Var olan müşteriyi elde tutar ve müşteri portföyünü büyütülebilir

Birinci Öğretim


YOK


Yok


Müşteri İlişkileri Yönetiminin pazarlama açısından öneminin tespit edilmesi, Pazarlama Açısından müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatinin işletme performansına etkisinin kavranması, Müşteri İlişkilerinin geliştirilmesi ve etkin olarak müşteri ilişkileri yönetiminin sağlanması, Müşteri tanılaması ve yeni müşteri kazanımının sağlanabilmesi, Var olan müşterinin elde tutulabilmesi ve müşteri portföyünün büyütülebilmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Temeller Soru - Yanıt Araştırma
2 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Ortaya Çıkışı ve Temel Felsefesi Soru - Yanıt Araştırma
3 Operasyonel, Analitik ve İşbirlikçi Müşteri İlişkileri Yönetimi Soru - Yanıt Araştırma
4 Müşteri İlişkileri Çerçevesinde Müşteri Odaklı Örgüt Yapısı Soru - Yanıt Araştırma
5 İlişki Kavramı Ve İlişki Kalitesi Soru - Yanıt Araştırma
6 Müşteri İlişkilerinin Avantajları ve Dezavantajları Soru - Yanıt Araştırma
7 Müşteri Memnuniyeti, Müşteri Sadakati ve İşletme Performansı Soru - Yanıt Araştırma
8 Müşteri İhtiyaçlarının anlaşılması; Müşteri Portföyü Yönetimi Soru - Yanıt Araştırma
9 Müşteri İhtiyaçlarının anlaşılması; Pazar Bölümlendirme Soru - Yanıt Araştırma
10 Müşteri İlişkileri Yönetiminde veri madenciliği ve önemi Soru - Yanıt Araştırma
11 Müşteri Yaşam Döngüsü Süreci; Müşteri Tanılama ve Müşteri Seçimi Soru - Yanıt Araştırma
12 Müşteri Yaşam Döngüsü Süreci; Müşteri Kazanımı Soru - Yanıt Araştırma
13 Müşteri Yaşam Döngüsü Süreci;Müşteri Elde Tutma ve Büyütme Soru - Yanıt Araştırma
14 Müşteri Şikayetlerinin Yönetimi Soru - Yanıt Araştırma

Müşteri İlişkileri Yönetimi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, 2020 Müşteri İlişkileri Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, 2019 Pazarlama İletişimi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, 2019



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 65
Ev Ödevi 1 35
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 6 3 18
Ev Ödevi 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 131

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 5 5 4
ÖÇ 2 3 5 4 3 3 3
ÖÇ 3 3 5 5 4 4 2
ÖÇ 4 3 5 4 4 3 4
ÖÇ 5 3 5 4 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek