Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-085 | İNSANİ DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
1. Değerler eğitiminin kişisel gelişimine katkısının farkına varabilme 2. Değerler eğitimine ilişkin yapılmış çalışmaları inceleyebilme 3. Değerler eğitiminin tarihsel gelişimini kavrayabilme 4. Değerler eğitiminde aile, okul ve akranların rolünü açıklayabilme 5. Programlarda değerler eğitimiyle ilgili konuları ayırt edebilme
Öğr. Gör. Kâmil Büyüker
1 | Değerler eğitiminin kişisel gelişimine katkısının farkına varabilme |
2 | Değerler eğitimine ilişkin yapılmış çalışmaları inceleyebilme |
3 | Değerler eğitiminin tarihsel gelişimini kavrayabilme |
4 | Değerler eğitiminde aile, okul ve akranların rolünü açıklayabilme |
5 | Programlarda değerler eğitimiyle ilgili konuları ayırt edebilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
İnsanı ve toplumu ayakta tutan değerleri tanıma, anlama ve yorumlama
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İnsani Değerler eğitimi dersinin tanımı, önemi, özellikleri | ||
2 | Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi | ||
3 | Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi | ||
4 | Programlarda insani değerler eğitimine ilişkin yer alan konuların incelenmesi | ||
5 | Programlarda insani değerler eğitimine ilişkin yer alan konuların incelenmesi | ||
6 | İnsani Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | ||
7 | İnsani Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Değerleri eğitiminde ailenin rolü | ||
10 | Değerler eğitiminde akranların rolü | ||
11 | Değerler eğitiminde okulun rolü | ||
12 | Değerler eğitiminde kitle iletişim araçlarının rolü | ||
13 | Değerler eğitimine ilişkin uygulama örnekleri | ||
14 | Final Sınavı |
1. Bridge, B. (2003). Siz olsaydınız ne yapardınız?/Etnik değerler eğitimi. İstanbul: Beyaz Yayınları 2. Çağlayan, A. (2005). Ahlak pusulası=ahlak ve değerler eğitimi. İstanbul: Dem Değerler Eğitimi Merkezi 3. Dilmon, B. (2002). İnsana değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Okuma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 |