GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ADSÖL-085 İNSANİ DEĞERLER EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


1. Değerler eğitiminin kişisel gelişimine katkısının farkına varabilme 2. Değerler eğitimine ilişkin yapılmış çalışmaları inceleyebilme 3. Değerler eğitiminin tarihsel gelişimini kavrayabilme 4. Değerler eğitiminde aile, okul ve akranların rolünü açıklayabilme 5. Programlarda değerler eğitimiyle ilgili konuları ayırt edebilme


Öğr. Gör. Kâmil Büyüker


1 Değerler eğitiminin kişisel gelişimine katkısının farkına varabilme
2 Değerler eğitimine ilişkin yapılmış çalışmaları inceleyebilme
3 Değerler eğitiminin tarihsel gelişimini kavrayabilme
4 Değerler eğitiminde aile, okul ve akranların rolünü açıklayabilme
5 Programlarda değerler eğitimiyle ilgili konuları ayırt edebilme

Birinci Öğretim



[Yok]


İnsanı ve toplumu ayakta tutan değerleri tanıma, anlama ve yorumlama


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İnsani Değerler eğitimi dersinin tanımı, önemi, özellikleri
2 Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi
3 Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi
4 Programlarda insani değerler eğitimine ilişkin yer alan konuların incelenmesi
5 Programlarda insani değerler eğitimine ilişkin yer alan konuların incelenmesi
6 İnsani Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi
7 İnsani Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi
8 Arasınav
9 Değerleri eğitiminde ailenin rolü
10 Değerler eğitiminde akranların rolü
11 Değerler eğitiminde okulun rolü
12 Değerler eğitiminde kitle iletişim araçlarının rolü
13 Değerler eğitimine ilişkin uygulama örnekleri
14 Final Sınavı

1. Bridge, B. (2003). Siz olsaydınız ne yapardınız?/Etnik değerler eğitimi. İstanbul: Beyaz Yayınları 2. Çağlayan, A. (2005). Ahlak pusulası=ahlak ve değerler eğitimi. İstanbul: Dem Değerler Eğitimi Merkezi 3. Dilmon, B. (2002). İnsana değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Okuma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 45 45
Final Sınavı 1 20 20
Okuma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 3 3 5 4 3 4
ÖÇ 2 3 2 2 3
ÖÇ 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 4 4 3 3 2 4
ÖÇ 5 5 4 3 3 3 4 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek