GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RTP701 MEDYA OKURYAZARLIĞI Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders, öğretmen adaylarının bireyin medya karşısındaki konumuna ilişkin farkındalık kazanmalarını, çağdaş medya tüketicisinin sahip olması gereken medya okuryazarlığı yeterliliklerini kazanmalarını ve medya kültürüne eleştirel yaklaşma tutumları geliştirmelerini amaçlamaktadır.


Öğr. Gör. Kâmil Büyüker


1 İletişim kavramını tanımlar ve iletişimi toplumsal, ekonomik ve siyasal boyutları ile ilişkilendirir;
2 İletişim çağı ve kültürel değişmeler arasındaki ilişki ve etkileşimi açıklar;
3 İletişim çağının temel endüstrisi olarak medya endüstrisinin yapısını ve işlevlerini kavrar;
4 Medyanın ekonomi, siyasal ve toplumsal yaşam ve kültür üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini kavrar;
5 Medyada şiddet, temsil sorunu ve ötekileştirmeyi yorumlar.

Birinci Öğretim



[Yok]



Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Oryantasyon (Dersin temel kavramları, amacı, içeriği, haftalık planı ve temel kaynakları)
2 İletişim çağı
3 Kültür endüstrisi
4 Bir kültür endüstrisi üretim aracı olarak medya
5 Çeşitli kuramların ışığında medya türleri
6 Medyanın ekonomi-politik ve sosyo-kültürel etkileri
7 Basın özgürlüğünden haberleşme özgürlüğüne
8 ara sınav
9 Medya okuryazarlığının dayandığı temel ilkeler
10 Medyada kullanıcı denetimi ve medya okuryazarının yeterlilik ve becerileri
11 Tarihsel bağlam ve medya okuryazarlığı eğitimi
12 Medya Okuryazarlığı Öğretim Programı
13 Medya analiz çalışmaları: Haberler ve reklamlar
14 Final Sınavı

1. Abdurrahman Şahin, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Anı Yay. 2. Çağrı Alagözlü, Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Medya Okuryazarlığı: Örnek İncelemeler, Pelikan Yay. 3. David Crowley, Paul Heyer, İletişim Tarihi: Teknoloji-Kültür-Toplum, Siyasal Kitabevi Yay. 4. Enderhan Karakoç, Medya ve Popüler Kültür: Eleştirel Bir Yaklaşım, Literatürk Academia Yay. 5. Erhan Arslan, Kitle İletişim Kuramları Çerçevesinde Medya ve Haber, Literatürk Academia Yay. 6. Erol Mutlu, Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya, Ütopya Yay. 7. Erol Mutlu, Kitle İletişim Kuramları, Ütopya Yay. 8. İbrahim E. Bilici, Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, Nobel Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 30 30
Quiz 1 30 30
Seminer 1 20 20
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 1 4 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 1 4 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 1 4 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 1 4 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek