Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RTP125 | SPİKERLİK SUNUCULUK | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders kapsamında öğrencilerin İstanbul Türkçesini benimseyerek mesleki yaşantılarında güzel konuşmaları sağlanarak, kitle iletişim araçlarını etkili biçimde kullanabilecektir. Ders sonunda ise eğitim alan öğrenciler yerel ve ulusal televizyon kanallarında spiker veya sunucu olarak görev alabilecek pozisyona gelecektir.
Öğr. Gör. Şahin TUĞRUL
1 | Nefes, diksiyon ve artikülasyon teknikleri becerilerini kazanır. |
2 | Türkçe’yi doğru konuşma becerilerini kazanır. |
3 | Türk alfabesini ve ünlü ve ünsüz harfler, heceler, kelimeler, cümlelerin doğru kullanımını açıklar. |
4 | Radyo ve Televizyonda haberleri anons etme ve okuma becerilerini kazanır. |
5 | Çağdaş bilim ve teknolojinin iletişim dünyasına hizmet veren araçlarını başarıyla kullanır |
Birinci Öğretim
[Yok]
Ses bilgisi, sesin özellikleri, ses sağlığı, nefes, egzersizler, vurgu, tonlama, ulama, fonetik, telaffuz, artikülasyon, doğru bilinen yanlışlar, metin deşifresi, konuşma dili ile yazı dili arasındaki farklar, boğumlanma ve duygu verme… Güzel konuşma ve diksiyona dair her şey konular dahilinde yer almaktadır. Aynı zamanda der kapsamında kamera önünde sunuculuk ve spikerlik eğitimleri de verilecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Spiker/Sunucu Kavramları | |||
2 | Radyo ve Televizyon Spikeri Arasında Fark Var Mıdır? | |||
3 | Ses ve Sesin Unsurları | |||
4 | KONUŞMA NEDİR? | |||
5 | Konuşmada Dikkat Edilecek Hususlar | |||
6 | Konuşma ve Yazı Dili Arasındaki Farklar | |||
7 | Türkçeyi Doğru, Güzel ve Etkili Kullanmak | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Boğumlama ve Kusurları | |||
10 | Vurgu ve Çeşitleri | |||
11 | Duraklama ve Ulama | |||
12 | Spikerlerin Yayın Sırasında Dikkat Etmesi Gerekenler | |||
13 | Ekran Karşısında Duruş | |||
14 | Final Sınavı |
Alıştırmalı Diksiyon Dersleri (İbrahim Kıbrıs)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 3 | 2 | 6 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 |