Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RTP118 | İLETİŞİM KURAMLARI | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Bu ders, kitle iletişim teorilerinin tarihsel değişimini ve bu değişimin ekonomik, politik, sosyal, siyasal, kültürel ve teknolojik değişkenlerle ilişkisini açıklar. Farklı teorik yönelimleri düşünsel temelleriyle inceleyen ders, çeşitli araştırma kesitleriyle teorik gövdeleri somutlar. Farklı teorilerin birbirleriyle karşılaştırılmasıyla, kitle iletişimi ve toplum arasındaki ilişki çok katmanlı olarak açıklanmaya çalışılır.
Öğr. Gör. Eda TUĞRUL
1 | Kitle iletişim teorilerinin tarihsel gelişimini ve teorilerin farklı değişkenlerle olan ilişkisini anlamak. |
2 | Kitle iletişim teorilerinin yapısını kavrayarak, bu teorileri araştırmada kullanır. |
3 | Kitle iletişim teori ve araştırmalarının ortaya koyduğu bulgulara, uygulama alanında başvurur. |
4 | Kitle iletişim araçlarının toplumsal yaşamdaki işlevini ayırt eder. |
5 | Kitle iletişimi ve kitle iletişim araçlarına ilişkin eleştirel bir kavrayış elde eder. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Modern toplumun ortaya çıkışı ve modern toplumda iletişimin değişen yüzü, modern sosyal bilimlerin kuruluşu ve bir sosyal bilim alanı olarak iletişim bilimlerinin doğuşu dersin hareket noktasını meydana getirmektedir. Ortaya çıkan iletişim araçları paralelinde ortaya atılan kuramlar ve yaklaşımlar, siyasal-tarihsel-ekonomik-toplumsal bir arkaplana yaslanarak, ana akım ve eleştirel yönelimlerin karşılaştırılmasıyla ele alınır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş: Dersin işleyişinin, temel kavramların ve konuların aktarımı | ||
2 | Bilim Sosyal Bilim, İletişim Bilimleri ve Araştırma | ||
3 | Kitle İletişimi ve Modern Toplum: Kitlelerin Ortaya Çıkışı, Kitle Toplumu ve Kitlelerden Korku | ||
4 | Güçlü Etkiler Varsayımı | ||
5 | Kitle İletişimi ve Propaganda | ||
6 | Normatif İletişim Kuramları | ||
7 | Sınırlı Etkiler Paradigması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Orta Menzil Kuramlar ve Fonksiyonalizm | ||
10 | (Aktif) İzleyici Araştırmaları 1 | ||
11 | İzleyici Araştırmaları 2 | ||
12 | Eleştirel Kuramlar 1: Kültür Temelli Kuramlar | ||
13 | Eleştirel Kuramlar 2: Medyanın Ekonomi Politiği I | ||
14 | Final Sınavı |
Kitle İletişim Kuramları - Levent YAYLAGÜL
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 94 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 5 |