Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OGK719 | KARATE | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerin karate sporunu tanıması, karakteristik özelliklerini Dünyada ve Türkiye’deki tarihsel gelişimini, karate oyun kurallarını, temel tekniklerini, kata ve kumitesini, teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesini sağlar. Bilgi beceri sahibi olur.
Öğretim Görevlisi Gülşah Sedef
1 | Karate tarihçesini ve oyun kurallarını öğrenir |
2 | Karate sporunun temel tekniklerini öğrenir |
3 | Kata öğrenir ve ne anlama geldiğini açıklar |
4 | Kumite tekniklerini öğrenir |
5 | Do felsefesini öğrenir. Öngörülü olup nerede nasıl davranacağı, insan ilişkilerinde saygı ve sevgi içerisinde iletişim becerilerini geliştirir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders karatenin temel tekniklerini, tarihsel gelişimini, karateye özgü giyinmeyi, kurallarını, temel tekniklerinin öğretilmesini içerir
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Karatenin doğuşu ve tarihi gelişimi, Karate-do da kullanılan giysiler ve müsabaka alanının ölçüleri | Karate spor alanı tanıtımı ve temel duruş | ||
2 | Karate müsabaka kuralları | Müsabakalarda yapılan jest, mimik ve hareketlerin uygulanması | ||
3 | Elle yapılan teknikler | Kafa ve mide seviyesine yapılan teknikler | ||
4 | Elle yapılan blok teknikler | El ile yapılan savunma tekniklerinin uygulanması | ||
5 | Ayak ile yapılan teknikler | Ayak ile ön tekme, dairesel tekme ve yan tekme çalışmaları | ||
6 | Dirsek ile yapılan teknikler | Yakın mesafede yapılan dirsek vuruşlarının uygulanması | ||
7 | Kihon (temel teknikler ve bu tekniklerin kombinasyonu) | Karate tekniklerini el, ayak ve teknik olarak koordinasyonlu bir şekilde uygulanması | ||
8 | Kısa sınav, ödev ve forum üzerine tartışma | Kısa sınav, ödev ve forum üzerine tartışma | ||
9 | Katalar | Tekniklerin hayali olarak öne – geriye, sağa – sola uygulanması | ||
10 | Kata bunkai | Hayali olarak yapılan teknikleri rakip karşısında da uygulayarak saldırıları etkisiz hale getirilme uygulamaları | ||
11 | Kumite | Karşılıklı müsabaka tekniklerinin uygulanması | ||
12 | Karate öğretimde dikkat edilecek ilkeler | Karate tekniklerinde taktiksel çalışmalar | ||
13 | Karate sporu malzeme ve ekipmanları | Ekipmanlar ile antrenman ve müsabakaların yapılması | ||
14 | Karate de antrenman planlanması | Temel motorik özellikler ve teknik çalışmalarının uygulanması |
Karate-Do Kihon’dan Kumiteye Geçiş, 2006
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 |
Quiz | 1 | 21 |
Uygulama/Pratik | 1 | 49 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Gösterme | 7 | 1 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | |||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 2 | |||||||||
ÖÇ 4 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |