| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| EGK001 | ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 | 
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencilerin; düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları; iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak, çözebilmeleri; yorumlayıp, değerlendirme yapmaları ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Yeliz BULUT
| 1 | Sözlü anlatım ile ilgili temel kavram ve terimleri açıklar. | 
| 2 | Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek için diksiyon tekniklerini (nefes alma teknikleri, artikülasyon, vurgu ve tonlama) uygular. | 
| 3 | Sesini ve beden dilini etkili kullanır. | 
| 4 | Konuşurken inandırıcı ve güven verici olma özelliklerini uygular. | 
| 5 | Topluluk içinde ve önünde hazırlıklı / hazırlıksız konuşmalar yaparak, düşüncelerini sözlü olarak ifade eder; kendi konuşmasını değerlendirir. | 
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders, amacı yönünde, soluk ve ses yapısı hakkında anatomik bilgiler, fonetik ve diksiyon çalışmalarıyla dilin sözel anlamda doğru ve güzel konuşmayı sağlayan; nefes denetimi için diyafram çalışması, ses telleri için geliştirme alıştırmaları, Türkçe’deki seslerin doğru artiküle edilebilmesi için alıştırmaları içerir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|---|
| 1 | Konuşma Kavramı: İletişim-Dil-Düşünce ve Konuşma ilişkisi. | ||
| 2 | İletişimde Sözlü ve Yazılı Anlatımın Yeri. | ||
| 3 | Ses, Oluşumu ve Konuşma Organları. | ||
| 4 | Ses: Sesin Niteliği. | ||
| 5 | KOnu, Ortam ve Yardımcı Araçlar, Sunuş İlkeleri: Örneklerden Yararlanma | ||
| 6 | Sesin Kullanılması, Müzakere, İkna ve Etkileme | ||
| 7 | Diksiyon: Ton ve Tonlama (Entonasyon). Vurgulama ve Durak. | ||
| 8 | İkna Edici Konuşmanın Koşulları,İkna Edici Konuşmanın Sorumlulukları | ||
| 9 | Beden Dili. | ||
| 10 | Söyleyiş Kuralları ve Kusurları; Sözlü Anlatım Bozuklukları. | ||
| 11 | Dinleme Becerisi: Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri | ||
| 12 | Kendini Dİnleyici Yerine Koyma, Çift Yönlü İletişim, jest-mimik, giyim-duruş | ||
| 13 | Ödev sunumları. | ||
| 14 | Ödev sunumları. | 
Güzel ve Etkili konuma Sanatı,Emin ÖZDEMİR,Remzi Kitapevi,2008,İstanbul Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı,Ali KAYA, Eğitim Kitabevi, Konya, 2004 Güzel Konuşmak Bir Markadır Prof Dr. Şermin TEKİNALİ
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer | 
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 | 
| Quiz | 1 | 50 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer | 
| Final Sınavı | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 7 | 1 | 7 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Quiz | 1 | 1 | 1 | 
| Rol Oynama / Dramatize Etme | 10 | 1 | 10 | 
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | 
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | 
| Okuma | 14 | 1 | 14 | 
| Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 | 
| Toplam İş Yükü (saat) | 73 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 2 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | 2 | 2 | |||||||||
| ÖÇ 3 | 1 | 4 | |||||||||
| ÖÇ 4 | 3 | 3 | |||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 3 |