Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DBL001 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Davranışların nedenleri ve davranışı etkileyen faktörler konusunda temel bilgi kazandırmaktır
Öğretim Görevlisi Yeliz BULUT
1 | İnsan davranışı ile ilgili temel kaynakları yorumlayabilecektir |
2 | İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslayabilir. |
3 | Davranışlara etkisi yönüyle: Gelişim dönemlerinin temel özelliklerini ve farklılıklarını ayırt edebilir |
4 | Toplumsallaşma süreçlerini analiz edebilir ve ailenin toplumsallaşmadaki önemini kavrayabilir. |
5 | Güdülerin, algıların ve tutumların insan davranışları üzerindeki etkilerini açıklayabilir. |
6 | Bireysel ve sosyal etkileri karşılaştırabilir ve uyma davranışın nedenleriyle kavrar |
7 | Toplumun ve kültürün insan davranışlarına etkilerini kavrayabilir |
8 | Tutumların kaynağı ve tutumların oluşmasında etkili olan faktörleri tanır ve tutum davranış ilişkisini algılar |
9 | Bireysel ve sosyal etkileri karşılaştırabilir ve uyma davranışın nedenleriyle kavrar |
10 | İnsan davranışının nasıl oluştuğunu açıklayan kuramsal ve ampirik çalışmaların yapılışı biçimlerini kavrayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Bulunmamaktadır
Davranış bilimlerini oluşturan bilim dalları, toplumsal kurumlar, kişilik kuramları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bir Bilim Olarak Davranış Bilimleri ve Diğer Sosyal Bilimlerle İlişkisi | ||
2 | Davranış Bilimleri Kapsamında Olan Temel Bilimler, Tarihsel Gelişimi ve Kuramsal Yaklaşımlar | ||
3 | Davranışlara Etkisi Yönüyle :Gelişim Dönemleri | ||
4 | Davranışların Temel Kaynakları Olarak İhtiyaçlar ve Motivasyon | ||
5 | Sosyal Grup Kavramı, Yapısı, İşleyişi, Çeşitleri ve Sınıflandırılması | ||
6 | Davranış Düzlemi-Statü ve Rol Davranışları | ||
7 | Algılama Kavramı, Tanımı ve Önemi, Algılama Sürecinde Yanılgılar ve Çarpıtmalar ve Sosyal Algı | ||
8 | Bilişsel Öğrenme, Bellek ve Öğrenme Stratejileri | ||
9 | Güdüleme Kavramının Anlamı ve Önemi, Güdüleme Teorileri, Güdülemenin Uygulanması ve Yönetimi | ||
10 | Tutum Kavramı -Tutumun Özellikleri ve Tutum Davranış İlişkisi | ||
11 | Sosyal Etki ve Uyma Davranışı, Sosyal Etki Türleri: Uyma, Razı Olma ve İtaat | ||
12 | Stres Yönetimi –Çatışma ve Davranış İlişkisi | ||
13 | Kültürün Tanımı, Çeşitleri, Kapsamı ve Kültürel Değişme | ||
14 | Kişilik Kavramı, Kişilik Oluşumu ve Kişilik Teorileri ve Tipleri |
1. Önder Barlı, DavranıĢ Bilimleri ve Örgütlerde DavranıĢ Aktif Yayınevi, AfĢar Matbaacılık,4.Baskı, Erzurum,2010. 2. Feyzullah Eroğlu DavranıĢ Bilimleri, Beta Basım Yayım Dağıtım Aġ, 5. Baskı, Ġstanbul, Ekim 2000. 3. Metin ĠĢçi DavranıĢ Bilimleri, Der Yayınları, 2. Baskı, Ġstanbul, 1999. 4. Salih Güney DavranıĢ Bilimleri, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara, 2000. 5. M. ġerif ġimĢek, Tahir Akgemici, Adnan Çelik, DavranıĢ Bilimlerine GiriĢ ve Örgütlerde DavranıĢ, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara, 2001. 6. Editör: Yıldırım B. Doğan, DavranıĢ Bilimlerine GiriĢ, Klinik Kitaplar Serisi, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Antıp Aġ Yayınları, 2. Baskı, Ankara, 1998. 7. Enver Özalp ed. DavranıĢ Bilimlerine GiriĢ, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No. 173, Açık öğretim Fakültesi Yayınları No. 75, EskiĢehir, 1997. 8. Mahmut Oktay ĠletiĢimciler Ġçin DavranıĢ Bilimlerine GiriĢ, Der Yayınları, Ġstanbul, 1995. 9. Doğan Cüceloğlu, Ġnsan ve DavranıĢı Psikolojinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi, 10. Baskı, Ġstanbul, Aralık 2000. 10.Esra Akay,Siyasal Davranışın Sosyo-Politk Analizi ,Nobel Yayınları ,2009
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 82 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||
ÖÇ 8 | |||||||||||
ÖÇ 9 | |||||||||||
ÖÇ 10 |