Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HIL001 | HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramsal çerçevenin oluşturulması, başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturabilecek bilgilerin kazandırılması ve özel güvenlik mesleğinde halka iletişimin önem ve kurallarının vurgulanması ve iletişimin temel ilke ve becerilerini tanıtmak, kişilerarası, kurumsal, kitle iletişimine yönelik kavramları incelemek ve iletişimin ana unsurlarını anlamaya ve uygulamaya yönelik temel bakış açısı kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Yeliz BULUT
1 | Kişilerarası iletişimi açıklar. |
2 | Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme sürecini tartışır. |
3 | İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma kavramlarını yorumlar. |
4 | İletişimde ikna öğelerini ve işlevlerini açıklar. |
5 | İletişim sürecinde empati kurma davranışı yorumlar. |
6 | Kurumsal iletişim ve işlevlerini aktarır. |
7 | Halkla ilişkilerde iyi bir imaj oluşturulmasını sağlar ve bunu korur. |
8 | Özel güvenlik mesleğinde halka ilişkilerin ve iletişimin öneminin vurgular. |
9 | Çevresiyle sözlü, yazılı iletişim kurma ve beden dilini kullanma becerisi geliştirir. |
10 | Halkla ilişkilerde oluşturulan iyi izlenimlerin sürekliliğini sağlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Halkla ilişkilerin tanımı ve önemi, tarihsel gelişimi, ilkeleri, özellikleri ve amaçları, sınıflandırılması, halkla ilişkilerde kullanılan metodlar, iletişimin algı, anlaşım, uzlaşma ve empati kavramlarıyla ilişkisi, iletişim sürecinde halkla ilişkiler, sosyal sorumluluk kavramı içinde halkla ilişkilerin yeri, halkla ilişkilere yakın kavramlar, kurumsal iletişim -örgüt kültürü ve halkla ilişkiler, halkla ilişkiler ve etkin iletişim teknikleri, özel güvenlik mesleğinde halkla ilişkilerin önemi. Güvenlik güçlerinin kurumsal imajı ve halkla ilişkiler, halkla ilişkiler görevlisi ve özellikleri, iletişim süreci ve öğeleri, kişilerarası iletişim, kriz-sonuçları ve başa çıkma yolları, sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim, iletişimde empati ve dinleme becerisi, kurum içi iletişim, biçimsel ve biçimsel olamayan iletişim, örgüt içi ve örgüt dışı iletişim kurmak, halkla ilişkilerde basının yeri ve basınla ilişkiler, halkla ilişkiler faaliyetlerinin organizasyonu, halkla ilişkiler kampanyaları kurumsal imaj, kurum kimliği ve halkla ilişkiler, halkla ilişkilerde kamuoyu - hedef kitle ve özel güvenlik mesleğindeki önemini içeren konuları kapsar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Halkla ilişkiler kavramı ve halkla ilişkilerin bir disiplin olarak ortaya çıkışı, dünyada ve Türkiye’de halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi | ||
2 | Halkla ilişkilerin önemi, temel ilkeleri, uygulama alanları, diğer alanlarla ilişkisi ve meslek olarak halkla ilişkiler | ||
3 | Bir süreç olarak halkla ilişkilerin özellikleri ve amaçları | ||
4 | Halkla ilişkilerin sınıflandırılması (reklam, propaganda, sosyal sorumluluk, lobicilik, duyurma, iletişim ile ilişkisi) | ||
5 | Halkla ilişkilerde kullanılan ortamlar, araçlar ve yöntemler (kişisel başvuru, kamuoyu araştırması, temsilci kişi ve kurumlarla ilişkiler) | ||
6 | İletişimin algı, anlaşım, uzlaşma, empati kurma kavramlarıyla ilişkisi ve iletişim sürecinde halkla ilişkiler | ||
7 | Kurumsal iletişim, kurum içi ve dışı halkla ilişkiler ve uygulamaları | ||
8 | Halkla ilişkiler modelleri ve araçları iletişim şekilleri (sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim) | ||
9 | Biçimsel ve biçimsel olmayan iletişim kurmak, örgüt içi ve dışı iletişim kurmak, halkla ilişkilerde basının yeri ve basınla ilişkiler | ||
10 | Kriz süreci, krize yol açan etmenler ve kriz dönemlerinde halkla ilişkiler | ||
11 | Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreci ile halkla ilişkilere etki eden toplumsal ve kültürel faktörler | ||
12 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin organizasyonu, halkla ilişkiler kampanyaları kurumsal imaj, kurum kimliği ve halkla ilişkiler | ||
13 | Halkla ilişkilerde kamuoyu - hedef kitle ve özel güvenlik mesleğindeki önemi | ||
14 | Halkla ilişkilerde stratejik yönetim ve uygulamaları |
1. Özodaşık, M., Halkla İlişkiler ve İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2682 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1648, Yıl 2018 2. Sıpahioğlu, E., Olaylara Müdahale Esasları, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3715 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2534, Yıl 2018 3. Akbulut, E. (2016). Halkla İlişkiler. (s. 145-166. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. 4. Erciş, M.S. (2016). Halkla İlişkiler. (s. 127-144). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. 5. Suher, İ. vd. Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar , Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2796 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1754, Yıl 2013 6. Kalender, A. vd. Halkla İlişkiler, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2713 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1676, Yılı 2013
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 7 | 3 | 21 |
Örnek Vaka İncelemesi | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 98 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 8 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 9 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 10 | 2 |