Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ING001 | İNGİLİZCE I | Ders | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
İngilizce dersi öğrencilere başlangıç düzeyde gerekli olan temel dil becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir.
Yabancı Diller Yüksekokulu Öğretim Elemanları
1 | Basit sorular sorup cevap vererek temel düzeyde iletişim kurabilir. |
2 | Başlangıç düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. |
3 | Kendileri ve/veya yakın çevreleri hakkında bilgi veren e-posta ve günlük aktivitelerle ilgili kısa metinler yazabilir. |
4 | Kişisel bilgilerini içeren formları doldurabilir. |
5 | Avrupa Birliği Dil Ölçütleri ’ne göre A2* seviyesinde kendileri, aileleri ve yakın çevreleriyle ilgili temel ifadeleri ve diyalogları takip edebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İngilizce servis dersleri, eğitim dili Türkçe olan programlarda ikinci yılda verilen ve temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu derslerdir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | To be, subject pronouns, object pronouns, possessive adjectives. | Teorik anlatım ve alıştırmalar | Öğrenciler kişisel zamirler, nesne zamirleri ve sahiplik sıfatları ile ilgili temel bilgileri gözden geçirmeli. |
2 | Possessive pronouns, members of the family, adjectives, a-an-the, cardinal numbers, ordinal numbers, have got, has got. | Grup çalışmaları ve sunumlar | Öğrenciler sahiplik zamirleri ve aile bireyleri ile ilgili alıştırmalar yapmalı. |
3 | Days, months, seasons, telling the time and date, plural nouns, some, any, many, uncountable nouns / some, any, much. | Görsel destekli anlatım ve tartışmalar | Öğrenciler gün, ay, mevsimler ve zamanı söyleme ile ilgili okumalar yapmalı. |
4 | Vocabulary: countries and nationalities , this, that –these, those, introducing yourself /someone, vocabulary: buildings and facilities. | Uygulamalı alıştırmalar ve quiz etkinliği | Ülkeler ve milliyetlerle ilgili kelime bilgisi üzerine çalışılmalı. |
5 | Prepositions of place, there is, there are, giving directions, reading: how can I get to the..? | Teorik anlatım ve yön tarif etme uygulamaları | Öğrenciler yer edatları ve yön tarifleri ile ilgili pratik yapmalı. |
6 | Quantifiers: a bottle of milk, a piece of cake etc, how much, how many, everyday objects, reading text: my home. | Grup çalışmaları ve okuma etkinlikleri | Miktar belirleyiciler ve günlük nesnelerle ilgili alıştırmalar yapılmalı. |
7 | The modal verb : can can’t, the linking words: and, but, or, so, because, vocabulary: wild life, reading text: incredible animals. | Konu anlatımı ve okuma etkinlikleri | Öğrenciler modal fiil "can" ve bağlaçlar hakkında alıştırmalar yapmalı. |
8 | Review & exercises. | Gözden geçirme ve alıştırmalar | Önceki konuların tekrarı yapılmalı ve ek alıştırmalar hazırlanmalı. |
9 | Vocabulary: movie types, too – enough, the imperative - let’s, why don’t we, how about, reading: best movies. | Kelime bilgisi ve okuma etkinlikleri | Film türleri ile ilgili kelime bilgisi üzerine çalışmalar yapılmalı. |
10 | Vocabulary: common verbs, present simple tense (positive/negative forms), present simple question form, how to make "yes/no – wh questions" ? | Teorik anlatım ve soru sorma alıştırmaları | Şimdiki zaman olumlu/olumsuz cümleler ile ilgili alıştırmalar yapılmalı. |
11 | Frequency adverbs and expressions, vocabulary: hobbies and free time activitiesi prepositions of time in on at, reading: my daily routine. | Grup çalışmaları ve okuma etkinlikleri | Sıklık zarfları ve boş zaman aktiviteleri ile ilgili çalışmalar yapılmalı. |
12 | Present continuous tense (positive and negative forms), present continuous tense question form, vocabulary: clothes, reading: we are having a party! | Şimdiki zaman alıştırmaları ve okuma etkinlikleri | Öğrenciler şimdiki zaman cümle yapıları üzerine çalışmalı. |
13 | Present continuous or present simple, vocabulary: food and drinks, love, like, dislike, hate +Ving & would like, reading text: what is your favourite activity? | Teorik anlatım ve okuma etkinlikleri | Öğrenciler yiyecek ve içeceklerle ilgili kelime bilgisi çalışmalı. |
14 | Comparatives, superlatives, as…as, reading text: my hometown. | Karşılaştırmalar ve okuma etkinlikleri | Öğrenciler karşılaştırmalar ve üstünlük sıfatları üzerine alıştırmalar yapmalı. |
1. English Grammar in Use – (Raymond Murphy) 2. Essential Grammar in Use – (Raymond Murphy) 3. Basic English Grammar – (Betty Schrampfer Azar) 4. New Inside English Grammar – (Sevil F. Soylu / Daniş Soylu)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 2 | 2 | 4 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 52 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 3 |