GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TAP708 COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


CBS teknolojisindeki gelişmeleri öğrenmek, takip etmek ve meslek hayatında kullanılabilirliğini sağlamak


Öğr. Gör. Adem KABADAYI


1 Harita, ölçek, projeksiyon ve koordinat sistemleri gibi temel kavramları, CBS ile ilişkilendirir.
2 Mekânsal düşünmeyi CBS ile ilişkilendirir.
3 Konumsal ve konumsal olmayan bilgi sistemlerini tanımlar.
4 CBS temel bileşenleri ve görevlerini tanımlayarak CBS'nin kullanıldığı disiplinlerle ilişkilendirir.
5 CBS’deki konum analizlerini öğrenip, proje tasarımı yaparak düzenler.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


CBS sisteminin tanıtılması, programı kullanma ve uygulama yapabilme


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Coğrafi Bilgi Sistemleri Dersi’ne Giriş: Dersin içeriğinin açıklanması, kaynakların tanıtımı, ders kapsamında yapılacak çalışmalara ilişkin bilgi verilmesi ve öğrencilerin beklentilerine ilişkin tartışma olanağının sunulması.
2 CBS’nin temel işlevleri, faydaları ve veri kaynakları konusunda bilgi verilmesi
3 CBS bileşenleri ve uygulama alanları konusunda bilgi verilmesi.
4 CBS verilerinin özellikleri, veri tabanlarının oluşturulması ve yönetimi konusunda bilgi verilmesi
5 Harita projeksiyonlarının tanımlanması ve rektifikasyonu konusunda bilgi verilmesi.
6 Harita projeksiyonlarının tanımlanması ve rektifikasyonu konusunda bilgi verilmesi.
7 CBS veri toplama, depolama yöntemleri ve veri özellikleri konusunda bilgi verilmesi
8 CBS veri toplama, depolama yöntemleri ve veri özellikleri konusunda bilgi verilmesi
9 Verilerin bilgisayar ortamına aktarılması ve sayısallaştırılması konusunda bilgi verilmesi
10 Topoloji kavramı ve topoloji tipleri konusunda bilgi verilmesi
11 Analiz işlemleri konusunda bilgi verilmesi
12 Mekansal analziler konusunda bilgi verilmesi
13 Network analizi konusunda bilgi verilmesi
14 Görünürlük analizi, profil oluşturma ve 3D görselleştirme konusunda bilgi verilmesi

Yomralıoğlu, Tahsin, (2000), Coğrafi Bilgi Sistemleri, Seçil Ofset, Trabzon. Ocak, F., Sert, S. ve Ünsal, Ö., (2013), ArcGIS for Desktop 10.1, Sinan Ofset Matbaacılık, İstanbul. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, (2015), Coğrafi Bilgi Sistemleri, Web-Ofset Yayıncılık, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Uygulama/Pratik 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 1 6 6
Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Quiz için Bireysel Çalışma 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 101

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 3 3 4 4 4 5 4 2 1 2 1 3 1
ÖÇ 2 3 5 4 5 4 5 5 2 1 2 1 3 2
ÖÇ 3 4 5 5 5 4 5 5 3 1 2 1 3 2
ÖÇ 4 4 5 5 5 4 5 5 2 1 2 1 3 2
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek