Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAP708 | COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
CBS teknolojisindeki gelişmeleri öğrenmek, takip etmek ve meslek hayatında kullanılabilirliğini sağlamak
Öğr. Gör. Adem KABADAYI
1 | Harita, ölçek, projeksiyon ve koordinat sistemleri gibi temel kavramları, CBS ile ilişkilendirir. |
2 | Mekânsal düşünmeyi CBS ile ilişkilendirir. |
3 | Konumsal ve konumsal olmayan bilgi sistemlerini tanımlar. |
4 | CBS temel bileşenleri ve görevlerini tanımlayarak CBS'nin kullanıldığı disiplinlerle ilişkilendirir. |
5 | CBS’deki konum analizlerini öğrenip, proje tasarımı yaparak düzenler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
CBS sisteminin tanıtılması, programı kullanma ve uygulama yapabilme
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Coğrafi Bilgi Sistemleri Dersi’ne Giriş: Dersin içeriğinin açıklanması, kaynakların tanıtımı, ders kapsamında yapılacak çalışmalara ilişkin bilgi verilmesi ve öğrencilerin beklentilerine ilişkin tartışma olanağının sunulması. | |||
2 | CBS’nin temel işlevleri, faydaları ve veri kaynakları konusunda bilgi verilmesi | |||
3 | CBS bileşenleri ve uygulama alanları konusunda bilgi verilmesi. | |||
4 | CBS verilerinin özellikleri, veri tabanlarının oluşturulması ve yönetimi konusunda bilgi verilmesi | |||
5 | Harita projeksiyonlarının tanımlanması ve rektifikasyonu konusunda bilgi verilmesi. | |||
6 | Harita projeksiyonlarının tanımlanması ve rektifikasyonu konusunda bilgi verilmesi. | |||
7 | CBS veri toplama, depolama yöntemleri ve veri özellikleri konusunda bilgi verilmesi | |||
8 | CBS veri toplama, depolama yöntemleri ve veri özellikleri konusunda bilgi verilmesi | |||
9 | Verilerin bilgisayar ortamına aktarılması ve sayısallaştırılması konusunda bilgi verilmesi | |||
10 | Topoloji kavramı ve topoloji tipleri konusunda bilgi verilmesi | |||
11 | Analiz işlemleri konusunda bilgi verilmesi | |||
12 | Mekansal analziler konusunda bilgi verilmesi | |||
13 | Network analizi konusunda bilgi verilmesi | |||
14 | Görünürlük analizi, profil oluşturma ve 3D görselleştirme konusunda bilgi verilmesi |
Yomralıoğlu, Tahsin, (2000), Coğrafi Bilgi Sistemleri, Seçil Ofset, Trabzon. Ocak, F., Sert, S. ve Ünsal, Ö., (2013), ArcGIS for Desktop 10.1, Sinan Ofset Matbaacılık, İstanbul. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, (2015), Coğrafi Bilgi Sistemleri, Web-Ofset Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Uygulama/Pratik | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 6 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 101 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | |||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | |||||
ÖÇ 5 |