Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KP001 | KARİYER PLANLAMA | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Dersi vermekle görevlendirilen öğretim elemanları
1 | Öğrenciler Kariyer Merkezi tarafından sunulan hizmetlerden haberdar olur ve Kariyer Merkezi ile öğrenci arasında bağ kurulur. |
2 | Öğrenciler; zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinlik gibi kavramları öğrenir ve bu kavramların kariyer ile olan bağlantısını kurar. |
3 | Öğrenciler, kamu sektörü, özel sektör, akademi, sivil toplum kuruluşları gibi sektörleri tanıyabilir, sektörler arası farklılıkları kavrayabilir ve bu sektörlerdeki çalışma hayatını tanır. |
4 | Öğrencilerin kariyer sürecinde ince becerilerin geliştirilmesinin önemi hakkındaki farkındalığı artırır. |
5 | Öğrenciler üniversite hayatları boyunca dersleri dışında kariyerlerine katkı sağlayabilecek faaliyetler konusunda bilgilendirir. |
6 | Öğrenciler, uluslararası değişim programlarının kişisel gelişime ve akademik hayata sağladığı katkıları ve kariyer planlarına olumlu yansımaları hakkında farkındalık kazanır. |
7 | Öğrenciler Yetenek Kapısı yoluyla Kariyer Merkezlerinden danışmanlık alabileceğini, fuar, seminer, çalıştay gibi faaliyetlere ve staj ilanlarına başvuru yapılabileceğini öğrenir. |
Birinci Öğretim
-
-
Kariyer Planlama dersinin, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından oluşturulan taslak çerçevesinde, her hafta için hazırlanmış video ve etkinlikler ile üniversite öğretim üyeleri, sektör profesyonelleri, sivil toplum kuruluşları ve uluslararası örgütlerden davet edilecek misafir eğiticilerle işlenmesi önerilmektedir. Ders kapsamına dâhil edilecek destekleyici faaliyetler öğrencileri profesyonel başvurularda kullanılan yöntem ve araçlar konusunda bilgilendirecek ve bunları en etkin şekilde kullanabilme becerisini kazandıracak şekilde tasarlanmış olup uygulamalı etkinlikler ile desteklenmiştir. Kariyer merkezleri, öğrencilerin becerilerini geliştirmelerine destek olacak deneyim imkânları sunan faaliyetler ile dersi uygulamalı olarak takip edecektir. Dersin yapısına ve içeriklere dair önerilen program aşağıda sunulmuştur. Söz konusu program üniversitelerin ve dersi alacak öğrencilerin kayıtlı olduğu bölümlerin özelliklerine göre farklılıklar gösterebilir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kariyer planlama dersi, kariyer merkezi, kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular, kariyer merkezlerinden faydalanma | ||
2 | Zekâ ve kişilik, zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı | ||
3 | Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları ve bu kavramların kariyer ile bağlantısı | ||
4 | İnce beceriler ve teknik beceriler ve öğrencilerin bu becerilere ihtiyaç sebepleri. | ||
5 | Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması. | ||
6 | Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler) | ||
7 | Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler. | ||
8 | Uluslararası sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler. | ||
9 | Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler. | ||
10 | Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler. | ||
11 | Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler. | ||
12 | Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler. | ||
13 | Yetenek Kapısı, öğrenciler için faydası, yetenek kapısının kullanımı, özgeçmiş hazırlama | ||
14 | Ders değerlendirme |
Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından önerilen ders içeriğini destekleyen videolar. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan kitap, makale, dergi, çevrim içi kaynaklardan oluşan Kariyer Planlama dersi literatürü. Yetenek Kapısı platformu. Ders sonu değerleme formu.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 1 | 50 |
Derse Katılım | 14 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 46 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 |