GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TGR701 İLERİ RADYOLOJİ TEKNİKLERİ VE DİJİTAL SUBSTRAKSYON ANJİYOGRAFİSİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Önlisans


Türkçe


İleri teknoloji ürünü radyoloji cihazlarının daha nitelikli elemanlar tarafından çalıştırılması, hekim tarafından x- ışınlarının gerek hastalığın tanısında gerekse tedavisinde kullanılması için yürütülen çalışmalar yaparak bilgi edinme


Öğr. Gör. Emre AYKAÇ


1 Medikal BT hakkında yorum yapar.
2 Saçılma ve artefaktlar arasındaki farkı kavrar.
3 MRG endikasyonlarını bilir.
4 Kontastlı grafileri çekebilir.
5 Anjiografi cihazını kullanabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Medikal BT Kullanım Endikasyonları Etkileşimli Gösterim Modları, Tedavi Planlaması ve Bilgisayar Destekli Cerrahi Saçılma ve Artefaktlar Radyoizotop Görüntüleme (Sintigrafi) MRG Endikasyonları Ultrasonografi Endikasyonları Elektronik Termografi Ara Sınav Damar Görüntüleme Yöntemi (Non-İnvaziv ve İnvaziv Damar Görüntüleme) Dijital Substraksiyon Anjiyografisi (DSA) DSA İçin Gerekli İlaçlar Damar Giriş Yolları Kateter Anjiyografide Kontrast Madde Miktarı ve İşlem Süreleri DSA İncelemesi ve Endikasyonları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Medikal BT Kullanım Endikasyonları
2 Etkileşimli Gösterim Modları, Tedavi Planlaması ve Bilgisayar Destekli Cerrahi
3 Saçılma ve Artefaktlar
4 Radyoizotop Görüntüleme (Sintigrafi)
5 MRG Endikasyonları
6 Ultrasonografi Endikasyonları
7 Elektronik Termografi
8 Elektronik Termografi
9 Damar Görüntüleme Yöntemi (Non-İnvaziv ve İnvaziv Damar Görüntüleme)
10 Dijital Substraksiyon Anjiyografisi (DSA)
11 DSA İçin Gerekli İlaçlar
12 Damar Giriş Yolları
13 Kateter Anjiyografide Kontrast Madde Miktarı ve İşlem Süreleri
14 DSA İncelemesi ve Endikasyonları

Raffaele Nardone, Francesco Brigo, Eugen Trinka, Acute symptomatic seizures caused by electrolyte disturbances J Clin Neurol 2016;12(1):21-33 66) Nigro N, Winzeler B, Suter-Widmer I, Schuetz P, Arici B, Bally M, et al. Symptoms and characteristics of individuals with profound hyponatremia: a prospective multicenter observational study. J Am Geriatr Soc 2015;63:470-475.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 1 40
Uygulama/Pratik 1 30
Rapor Hazırlama 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 15 2 30
Tartışma 10 1 10
Soru-Yanıt 1 14 14
Rapor Hazırlama 1 10 10
Bireysel Çalışma 14 3 42
Performans 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 128

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 1 1 2 2 3 2 2 2 2 3 3 2 4 3
ÖÇ 2 1 2 2 1 2 3 2 1 3 2 2 2 2 2 1
ÖÇ 3 3 2 2 2 1 3 3 2 2 2 2 2 2 2 1
ÖÇ 4 5 2 2 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 3
ÖÇ 5 5 2 2 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek