Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KP001 | KARİYER PLANLAMA | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Kariyer Planlama Dersinin temel amacı; kariyer bilinci oluşturmak, öğrencilerin farklı sektörler hakkında bilgi sahibi olmalarını, kendi gelişimleri için kullanabilecekleri araçları tanımalarını sağlamak, onları en verimli ve mutlu olacakları alanlara yönlendirmektir.
Prof. Dr. Yusuf SERT Öğr. Gör. Dr. Nevfel Yunus COŞKUN Öğr. Gör.Dr. İsmail Aykut KARAMANLI Öğr. Gör. Mert Can EMRE
1 | Kariyer Merkezlerinin ve Faaliyetlerinin Tanımlanabilmesi |
2 | Öz farkındalığın arttırılması |
3 | Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilebilmesi |
4 | Becerilerin Geliştirilebilmesi |
5 | Yetenek Kapısının Tanınması |
Birinci Öğretim
Ön koşul olan ders yoktur.
Önerilen bir husus yoktur.
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | *Kariyer planlama dersi nedir? *Kariyer merkezi nedir? *Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? * Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
2 | Zekâ ve kişilik nedir? *Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir? | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
3 | *Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? *Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir? | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
4 | * İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? *Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var?* | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. İnternet araştırması yapma. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
5 | Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
6 | *Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler) | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. İnternet araştırması yapma. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
7 | *Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. İnternet araştırması yapma. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
8 | *Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler-2 | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. İnternet araştırması yapma. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
9 | * Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
10 | * Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. İnternet araştırması yapma . | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
11 | * Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
12 | * Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
13 | Yetenek Kapısı nedir? *Öğrenciler için faydası nedir? *Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? *Özgeçmiş nasıl olmalıdır? | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
14 | *Bu derste öğrenciler Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanmış olan değerleme formu ile dersi değerlendirecektir. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
Yetenek Kapısı Video Eğitim
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Staj istenmemektedir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |