Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-070 | AKILLI VE EKO TEKNOLOJİK KENTLER | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Kentsel arazinin verimli ve akıllı kullanımı anlamına gelen ve aynı zamanda teknolojik donanımlı “akıllı kentler”in sürdürülebilirlik çerçevesinde nasıl şekilleneceğine ilişkin strateji ve araçları aktarmaktır. Bu kapsamda, kentlerin ve her ölçekteki yerleşmelerin ekolojik duyarlılık ve teknolojik uyum çerçevesinde planlanması ve tasarlanmasına yönelik stratejiler, ilkeler ve araçlar işlenecektir.
1 | "Sürdürülebilir kentler, ekolojik kentler, yeşil kentler, yavaş kentler, yaşanılır kentler” yaklaşımlarını bilir |
2 | Dijital kentler ve akıllı kentlerin özelliklerini bilir |
3 | Eko-teknolojik kentlerin özelliklerini bilir |
4 | Ekolojik planlama kavramı, ilkeleri ve yöntemlerini bilir |
5 | Ekolojik kentsel tasarım ilke ve yöntemlerini bilir |
6 | Ekolojik mimarlık-ekolojik yapı tasarımı ilke ve yöntemlerini bilir |
7 | Akıllı ve eko-tek kentlerin planlama ve tasarım ilkelerini bilir |
Birinci Öğretim
Ön koşul olan ders yoktur.
Önerilen bir husus yoktur.
Sürdürülebilirlik kavramı ve kentsel boyuttaki kapsamı, “sürdürülebilir kentler, ekolojik kentler, yeşil kentler, yaşanılır kentler, dijital kentler, akıllı kentler” yaklaşımları, kentlerin akıllı gelişme stratejilerinin sürdürülebilirlik bağlamında planlama ve tasarım sürecine entegre edilmesine ilişkin ilkeler,ekoloji ve teknoloji uyumu, eko-tek kentler, sürdürülebilir, akıllı ve eko-tek kentleri yaratan planlama ve tasarım stratejileri, ilkeleri ve araçları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik kavramı ve kentsel boyuttaki kapsamı | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma |
2 | "Sürdürülebilir kentler, ekolojik kentler, yeşil kentler” yaklaşımları | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma |
3 | “Yavaş kentler, yaşanılır kentler” yaklaşımları | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma |
4 | “Dijital kentler, akıllı kentler” yaklaşımları | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma |
5 | Eko-teknolojik kentler | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma |
6 | Akıllı ve eko-tek kentlerin planlama ve tasarım ilkeleri | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma |
7 | Dünyadan örnekler | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma |
8 | Ekolojik planlama kavramı, ilke ve yöntemleri | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma |
9 | Ekolojik kentsel tasarım kavramı, ilke ve yöntemleri | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma |
10 | Ekolojik mimarlık, ekolojik yapı tasarımı kavramı, ilke ve yöntemleri | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma |
11 | Dünyadan örnekler | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma |
12 | Örnek alan çalışması | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma |
13 | Örnek alan çalışması | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma |
14 | Örnek alan çalışması | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma |
Fiebig, K, H., (1992), “Şehirlerin Ekolojik Planlama Araçları-Metodoloji, İdare ve Organizasyon’un Değişik Yönleri”, Çevreye Uyumlu Planlama Araçları ve Politikaları Sempozyumu, 29-30 Nisan 1991, Yıldız Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Yayın No:MF-SBP 92.040, İstanbul. Gündoğdu, G., (2001), “Planlamada Ekolojik Açılımlar”, Çevreye Duyarlı Yerel Yönetimler Uluslararası Sempozyum, 22-23 Şubat 2001, YTÜ.MF.SBP-02.0663, YTÜ Basım-Yayın Merkezi, İstanbul, 26-29. Lee,H-C,Choi B-S. 2006. International Urban Ideas Competition for the New Multifunctional Administrative City, ISBN: 89-5770-129-X McHARG, I, L., (1992), Design With Nature, USA. Sınmaz, S. 2013. Yeni Gelişen Planlama Yaklaşımları Çerçevesinde Akıllı Yerleşme Kavramı ve Temel İlkeleri, Megaron, 8(2), 76-86. Steiner R., Butler, K. 2007. Planning and Urban Design Standarts, John Wiley & Sons Inc., ISBN-10: 0-471-76090-0. United Nations Economic Commission For Europe, 1992. Urban Ecology, Seventh Conference on Urban and Regional Research, 29 June-3 July 1992, Ankara. Yeang, K., 2012. Ekotasarım Ekolojik Tasarım Rehberi, Çeviri: Semih Eryıldız, Demet Eryıldız, Birinci Baskı, Nisan 2012, YEM Yayın-193, ISBN: 978-9944-757-64-5.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Staj istenmemektedir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 11 | 2 | 22 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 7 | 4 |