Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-030 | Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı sağlıklı yaşamın temel ilkelerini ve egzersiz prensiplerini öğrenmektir. Öğrencilerin; İnsan organizmasının bütünlüğünü ve yaşamını sürdürmesi için temel gereksinimlerini tanımlayan ve bu bilgiler doğrultusunda bireylerde sağlıklı yaşam bilincinin gelişmesi, yaşam tarzının iyileştirilmesi bir anlamda sağlıklarının korunmasını kendi görevleri olarak algılamalarını ve bunun sonucunda riskli davranışlardan kaçınarak sağlığı koruyucu ve geliştirici davranışları kazanmalarını ve uygulamalarını amaçlayan bir derstir.
Öğr. Gör. Tolga HANAYOĞLU
1 | Sağlık Yaşamı tanır ve uygular. |
2 | Temel Egzersiz programı hazırlayabilir. |
3 | Egzersizin vücut sistemleri üzerinde etkilerini açıklar. |
4 | Genel sağlık için yararlı hareketleri tanıyabilir. |
5 | Fiziksel aktivitenin önemini tartışabilir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul olan ders yoktur.
Önerilen bir husus yoktur.
Bu ders; Aktif Yaşam Prensipleri dersine giriş, Sağlığın tanımı, sağlık profesyonellerinin görevleri, Aktif yaşam nedir, önemi, Aktif yaşam prensipleri, Fiziksel aktivite tanımı, fiziksel aktivite piramidi, Fiziksel aktivite, egzersiz, ve spor, Genel tekrar, Kuvvet, dayanıklılık, esneklik tanımları, farkları, Dayanıklılığı arttırıcı hareketler, Esneklik arttırıcı hareketler, Kuvveti arttırıcı hareketler, Omurilik koruma prensipleri, Ergonomik yaklaşımlar, Grup çalışmaları; konularını içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sağlık, egzersiz, spor tanımı egzersizin faydaları | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
2 | Sağlığı etkileyen risk faktörleri | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
3 | Risk faktörlerine egzersizin etkisi | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
4 | Egzersiz öncesi değerlendirme | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
5 | Egzersiz öncesi değerlendirme uygulaması | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
6 | Egzersizin temel elemanları | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
7 | Sağlıklı yaşamın anahtarları | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
8 | Egzersiz uygulama süreleri | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
9 | Egzersiz tipleri | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
10 | Egzersiz programı oluşturma | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
11 | Örnek egzersiz programı | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
12 | Yaşam boyu spor uygulamaları | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
13 | Sağlık ve yoga | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
14 | Sağlık ve pilates | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
Kale,R. (2002) Yaşam Boyu Spor.Ankara: Nobel Yayın Dağıtım AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006. Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj istenmemektedir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 |