Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAT006 | SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Uygulama projesi tasarlayabilir, uygulama ve sunma bilgi ve becerilerini kazanır.
Prof. Dr. Yusuf SERT Öğr. Gör. Dr. Nevfel Yunus COŞKUN Öğr. Gör.Dr. İsmail Aykut KARAMANLI Öğr. Gör. Mert Can EMRE
1 | Sistem/ürün amaç ve kapsamını bilir. |
2 | Sistem/ürün konusu ile ilgili ayrıntılı araştırma yapar. |
3 | Proje hazırlama yöntemini bilir. |
4 | Sistem/ürünü yapar. |
5 | Sistem/ürünün çıktılarını sunar. |
Birinci Öğretim
Ön koşul olan ders yoktur.
Önerilen bir husus yoktur.
Okuldaki teorik bilgilerle atölye ve endüstri tecrübelerini bir araya getirerek sistem tanımak ve analiz etmek, planlamak, projeyi gerçekleştirmek.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Çalışma Konusunu Seçmek | Seçilen konunun atölyede tanıtılması ve uygulanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
2 | Araştırma Sonucunda Elde Edilen Bilgileri Sunmak | Seçilen konunun atölyede tanıtılması ve uygulanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
3 | Sistem Fonksiyonlarını ve Değişkenlerini Tanımlamak PROJE 1: TESLİM TARİHİ 14.HAFTA | Seçilen konunun atölyede tanıtılması ve uygulanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
4 | Gerekli Malzemeleri Seçmek | Seçilen konunun atölyede tanıtılması ve uygulanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
5 | Gerekli Malzemeleri Seçmek | Seçilen konunun atölyede tanıtılması ve uygulanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
6 | Sistem Akış Şemasını Hazırlamak | Seçilen konunun atölyede tanıtılması ve uygulanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
7 | Sistemin Hesaplamalarını Yapmak | Seçilen konunun atölyede tanıtılması ve uygulanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
8 | Eldeki Verileri Tekrar Değerlendirmek | Seçilen konunun atölyede tanıtılması ve uygulanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
9 | Seçilen Sistemdeki Mekanizmaları Tanımlamak | Seçilen konunun atölyede tanıtılması ve uygulanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
10 | Tasarlanan Projenin İmalat Yöntemlerini Belirlemek | Seçilen konunun atölyede tanıtılması ve uygulanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
11 | Sistemin Elemanlarını veya Mekanizmalarını Tasarlamak | Seçilen konunun atölyede tanıtılması ve uygulanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
12 | Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak | Seçilen konunun atölyede tanıtılması ve uygulanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
13 | Sistemin/Ürünü Test Etmek | Seçilen konunun atölyede tanıtılması ve uygulanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
14 | Sistemin/Ürünün Çıktılarını Rapor Halinde Sunmak | Seçilen konunun atölyede tanıtılması ve uygulanması. | Power- point destekli, sözlü- görsel anlatım, soru-cevap. Ders sunusu, online videolar, soru-cevaplar, kısa sınavlar, ödevler. | İnternet araştırması yapma. Verilen ders kaynakları okuma. |
1-Öğretim Elemanı Ders Notları 2-Diğer Kaynaklar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Staj gerekmemektedir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |